Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ajone
Hvis du ser Zyckelmasters indlæg som en generallisering for alle tv med digitale og analoge tunere, har det da bestemt relevans!!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Fint. Det ændrer dog ikke på at det ikke er en generel feature på alle TV.
Af ajone
det har du ret i
Af zyckelmaster
yakken skrev:Fint. Det ændrer dog ikke på at det ikke er en generel feature på alle TV.
Nu blev jeg jo kun bedt om at forholde mig til PX80, så nej det var ikke en generel bemærkning - fx har NAD en glimrende funktion på deres fjernsyn som gør, at man kan kombinere kanaler fra alle de indbyggede tunere (analog, dvb-c, dvb-s og dvb-t).
Af ajone
ok. Jeg forstod det bare som en gerenel bemærkning
Jeg modtog min PX80 for et par dage siden. Jeg har desværre kun analogt signal. Når jeg ser TV2 nyhederne eller andre programmer hvor der er zoomet tæt ind på folks ansigter er det ligesom om at skærmen ikke helt kan følge med når personerne taler eller ryster på hovedet. Skyldes dette mit analoge signal eller er det PX80'eren der er for langsom?
På forhånd tak og håber at det er ok at låne tråden:-)
MVH
Christian
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Skærmen kan ikke lide af samme problemer som LCD mht. trailing. Plasma-teknologien er ligeså hurtig som CRT.
Af mx77
yakken skrev:Skærmen kan ikke lide af samme problemer som LCD mht. trailing. Plasma-teknologien er ligeså hurtig som CRT.
Tak for svaret. Dvs. at det må skyldes det mindre gode analoge signal?
CRT hvad er det? er ikke lige så rutineret i det her med skærme:-)
MVH
Christian
mx77 skrev:Jeg modtog min PX80 for et par dage siden. Jeg har desværre kun analogt signal. Når jeg ser TV2 nyhederne eller andre programmer hvor der er zoomet tæt ind på folks ansigter er det ligesom om at skærmen ikke helt kan følge med når personerne taler eller ryster på hovedet. Skyldes dette mit analoge signal eller er det PX80'eren der er for langsom?
På forhånd tak og håber at det er ok at låne tråden:-)
MVH
Christian
Det kan være en kombination af forskellige ting:

For det første: Har du slået alle såkaldte "dynamiske" funktioner til billedforbedring (dog ikke 100hz)? Disse funktioner afhjælper godt nok problemer med signalet/signalbehandlingen, men ofte medfører de flere irriterende forstyrrelse - fx at billedet bliver sløret ved hurtige bevægelse. Se eventuelt dette link til for et fornuftigt forslag til opsætning: http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH42PX80/Settings/

For det andet har det betydning hvor godt et analogt signal du har. Det analoge signal vil altid indeholde "støj", men der er mege forskel på kvaliteten af signalet. En del af årsagen kan være, at u har et megt langt antennekabel fra antennestik til skærm eller, at der andre støjkilder" som forstyrrer signalet (fx andre kabler som løber parallelt/krydser dit antennekabel).

Endelig kan de selvfølgelig også være en hardware eller software-fejl i dn skærm, men det tror jeg nu ikke...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
mx77 skrev:CRT hvad er det? er ikke lige så rutineret i det her med skærme:-)
MVH
Christian
Cathode Ray Tube = det gamle klodsede billedrørs-TV du havde før.
Af mx77
Endnu engang tak for svarene!
Jeg har godt nok et langt antenne kabel. Jeg har nu indstillet skærmen efter linket og fået lidt andre farver osv. Problemet er nu ikke forsvundet. Jeg vil lige prøve at forklare det igen:
Når jeg f.eks. ser tv2 nyheder og jes dorph læser op så sker der det at hvis han f.eks ryster hovedt fra side til side så er det ligesom om at hans øjenbryn og kinder ikke følger ordentligt med. Det samme problem var lidt til stede ved fodboldkampen igår hvor jeg efter de russiske spillere i deres meget røde trøjer til tider fik en rød streg efter sig i 1/4 sekund.
tror i at det skyldes det analoge signal eller noget andet?
MVH
Christian