Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej med Jer.

Jeg har efter lange overvejelser (flatpanels.dk's test gjorde udslaget) bestilt et Panasonic 37PX80, men jeg er nu kommet i tvivl om jeg vil være i stand til at se almindelige kanaler som DR1 og TV2 stadigvæk.

Indtil nu har jeg haft et gammel 14" TV (lidt en flad fornemmelse), der hidtil har modtaget TV-signal gennem et hvidt kabel, hvor enden ligner det her: http://www.hama.de/bilder/00042/abb/00042998abb.jpg

Er dét det, man kalder analog kabel? Og kan et PX80 modtage det?

Et andet spørgsmål går så på DVB-Tuneren. I Flatpanels.dk's anmeldelse af PX80 skrives der, at "Den digitale tuner fungerer udelukkende til antennenettet, som modtages med en husantenne eller stueantenne."

Hvad skal det sige? Kan jeg uden videre sætte TVet op, og lade den søge efter kanaler på digital vis? Jeg har jo en antenne på taget, der modtager TV2 og DR1, er det mon det, der menes med 'husantenne'?

Ja, jeg er rimelig blank. Hjælp søges:)
Af NoNameDesigndk
Dvs. du indtil videre bare har brugt din antenne på taget til at se tv via ?

nej sådan ser både digitale og analoge "kabler" ud..

DVB-T er digitalt tv via en antenne (om det er en stueantenne eller en antenne på taget er ligegyldigt, men det er dog en fysisk antenne i huset..)
Af NoNameDesigndk
Ja du kan bruge din antenne til at modtage både digitale og analoge kanaler med til px80 ;)

Jeg har en pz80 hvor jeg pt kun bruger en lille antenne fra en af de der pc tunere, og med denne opfanger jeg x antal tyske digitale kanaler (Sønderborg er i det sydlige DK ;) )
Af Obersthakkeboef
Nu har jeg så fået TVet hjem, men efter at have tilsluttet mit almindelige analoge kabel, finder TVet kun analog TV-kanaler, men ingen digitale. What to do?
Af Obersthakkeboef
Aha, så er det derfor.
Nej, den er med garanti ikke til digitale signaler, idet den er ret gammel. Synes også det lød lidt underligt, at man bare kunne bruge den gamle almindelige antenne, til at modtage digitalt TV :)

Det må jeg leve uden så. Er kvaliteten ellers meget bedre på digitalt, frem for analog?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan måske også få gavn af denne tråd:
http://www.recordere.dk/forum/forum_pos ... 10875&PN=1

Det afhænger dog af hvor gode modtagerforhold du har hvor du bor - det kan variere en del. Af samme grund kan det måske være en fordel at få en antenne med forstærker indbygget.