Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hehe,

Ja overskriften kan måske være lidt underlig, men jeg har en ven som skal på ferie i 4 uger (heldige svin) og han siger at hans lejlighed er temmelig lille, så det støver meget. Han vil så gerne vide hvad han skal gøre med sit 42" plasma i den tid han er på ferie.

Skal han sætte noget over det og eventuelt hvad?

Nu kan jeg jo samtidig spørge om nogen har ideer til hvad jeg kan gøre med min Playstation 3 for jeg bruger den ikke særlig ofte lige for tiden og den samler satme støv sådan en sort satan :P
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nu genereres støv jo ikke i samme mængder når huset står tomt, så at lade sit TV stå i 4 uger har ingen konsekvens. Ja, der vil nok samle sig et forsvindende lag, som kan tørres af med en klud når han returnerer fra ferien. Hvis han er vanvittig bekymret, så kan han da godt lægge noget over ventilationshullerne i bagsiden, så der ikke falder noget derned, men jeg vil mene at det grænser til det hysteriske.

Jeg har haft 2 LCD skærme stående i vores stue i 6 mdr. imens jeg arbejdede i udlandet og de krævede nu altså ikke nogen speciel behandling efterfølgende...
Af andeo
jeg tror faktisk det var ventilationshullerne han tænkte på om TV'et ville tage skade af at få for meget støv derned.

Men jeg takker for svaret og siger det videre :)
Af HardCoil
Støv er primært stumper af menneskehud, så hvis han er væk støver det som nævnt næsten ikke.