Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Momark
Hej.

Jeg har lige investeret i ny computer, Quad core, 2x sli GTX 280, 4 GB ram osv. nu står jeg så og skal vælge mig en skærm. For mit vedkommende har det altid været et problem der mulighederne er enorme :) Mit budget ligger på 3000 kroner præcis. Så hvis der er nogle rigtige gode foreslag til en god gamer skærm såvel som film/grafik (noget i retning af en all around skærm, det bedste til pengene) så ville det være rigtig godt

mvh Momark
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
3000 kr. er lige i underkanten hvis skærmen skal være god til det hele. Der er en tråd der omhandler indkøb af en 24" skærm fra england, som har nogle gode egenskaber, og prisen ligger i dit område, men hvis du vil købe indenlands, så ser det lidt skidt ud. Jeg går ud fra at du satser på 24" nu hvor computerkraften er med dig?

http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=5889
Af Chuper
Ellers er der Samsung SyncMaster 2493HM. Hvad jeg har kunne læse mig til rundt omkring er det en ganske fin all-around skærm (forudsat at man ikke er alt forkuseret på at farverne skal være perfekte).

Den kan fåes til ca. 3000kr:

Samsung SyncMaster 2493HM På EDBPriser

Hvad jeg dog ikke forstår er, hvorfor du ikke investerer i to skærme når du har valgt at købe sådan et monster af en computer. :P Det er min en personlige preference at køre dual monitor, da det giver mere arbejdsplads og mulighed for stadig at holde øje med chat og andet mens man spiller. Det giver selvfølgelig også mulighed for at se film mens man spiller (dette var jeg specielt glad for da jeg spillede wow :P)
Af Momark
Jamen er vist bare der hvor jeg vil smide 3000 for det bedste man kan opdrive. Men vil da sige den ser meget spændende ud den fra England? Har i nogen erfaringer med den herinde?
Af Momark
Hvor stor bliver forskellen hvis jeg smider en tusse mere afsted, så prisen ligger på 4000? Sidder jo også her og overvejer 2 af de fra England så som dualmonitor
Af Momark
Så efter en snak med overclockers support endte det med at blive en: Hyundai W:)241D-PVA 24" Widescreen LCD Monitor. Håber på det er noget ordenligt
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er et par rapporter om overophedning af skærmen rundt om på nettet, men det er nok ikke et generelt problem eftersom skærmen stadig er så populær.