Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jfjkd08
Hej..

Ville i anbefale denne pioneer pdp 428xd? jeg er lidt i tvivl mht skærmens 1024x768 opløsning. er det nok?

Jeg tænker i forhold til samsungs nye 6 serie i lcd skærme eller sony 40 w 4000?

Nogle erfaringer?
Af Zacho
Pioneeren er langt over de to nævnte Tv efter min mening.. Jeg ville vælge den til hver en tid.
Af jfjkd08
også selvom opløsningen er lavere end de 2 andre?
Af abagnale
Meget enkelt, ja. Du får ikke et bedre tv end Pioneer 428xd :)
Af Zacho
Du burde slet ikke tænke over opløsningen når vi snakker Pioneer Plasma.
Deres billedteknik er så meget bedre end de LCD Tv du finder på markedet at selv med en 720p opløsning, vil du opleve at farverne ser pænere og mere naturlige ud end med LCD.. Dette vil udentvivl være dte rette Tv.
Af jfjkd08
jeg siger mange tak for hjælpen. Men hva så når man kobler blu ray eller xbox 360 på, så vil det stadig ingen forskel gøre..?

hvordan er panasonics px/pz modeller i forhold til pioneers? lurer lidt på dem også og de er lidt billigere..
Af Zacho
blu ray og xbox vil stadig se pænere ud end på en LCD.

Panasonic ligger lidt efter Pioneer på billedkvaliteten, men men får tilgengæld rigtig meget for pengene. Det er stadig langt bedre end en LCD hvis du spørger mig.
Af jfjkd08
er der nogle herinde der har erfaringer med pana. pz 80 iforhold til px 80 begge i 42 tommer.

Det er disse jeg har sporet mig ind på i plasma nemlig.

Og hvorfor mener de fleste herinde at plasma er bedre end lcd?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
jfjkd08 skrev:Og hvorfor mener de fleste herinde at plasma er bedre end lcd?
Du stiller det op som om det er en religionskrig, hvilket ikke er tilfældet. De plasma-skærme der anbefales er blot bedre end LCD-modellerne i samme prisklasse fordi producenten har formået at lave et bedre TV. Det behøver ikke nødvendigvis være et resultat af at der er benyttet plasma-teknologi.

I øjeblikket har plasma dog nogle fordele som ikke kan matches af LCD teknologien, såsom en meget dyb sortgengivelse, høje betragtningsvinkler og bedre farvegengivelse. LCD teknologien lider, som altid, under at de flydende krystaller skal lukke af for noget lys der reelt set altid er tændt, hvor man med plasma-teknologi kan slukke forlyset i hver enkelt pixel seperat. Med områdeinddelt LED baggrundsbelysning kommer LCD lidt tættere på plasma, men det opnås kun ved brugen af dynamisk kontrast.
Af jfjkd08
sorry. det er bare fordi jeg er ny i alt det her. det var ikke for at genere nogle. Og så er jeg bange for det der fosfor lag som nogle folk snakker om, ved film eller når man sidder og spiller... Men i er da ved at have overbevist mig:-) skal ud og kigge på plasma her en af dagene, og så må jeg jo bare pakke en taske med min xbox og sætte den til..
Af Parappa
Deres 4280xa er da fuldstændig samme panel, er det ikke? Kan få det til en knaldpris, og overvejer den lidt, men aldrig sjovt hvis man kun køber det "næst-bedste" ;)
Af Zacho
Du kan sætte en direkte sammen ligning op inde på Pioneer hjemmeside.
4280XA er en lidt ringere model hvor du ikke får de samme tilslutningsmuligheder samt billedbehandlings programmer. Jeg ville nok bruge de sidst par tusinde på at vælge den bedre første gang.. Det er så træls at sidde og tænke "Gid jeg lige havde brugt den smule ekstra for noget som var en del bedre".