Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kane1203
Hej gutter.

Jeg har bestilt et sony 32w4000 da mit fjernsyn er afgået ved døden, men nu er det endnu en gang blevet forsinket og jeg er ved at være godt træt af ikke at have et fjernsyn.

Mit spørgsmål: Er det muligt at slutte en gammel dell 17" skærm til min video hvis jeg køber en scart ->vga ledning og derigennem se tv? Der er vel en tuner i videoen?

Eller er det to helt forskellige verdener?

Venlig hilsen Claus ;;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er muligt at din skærm har en han-indgang. Jeg tog blot det første og billigste kabel der havde SCART i én ende og VGA i den anden.
Af kane1203
yakken skrev:Det er muligt at din skærm har en han-indgang. Jeg tog blot det første og billigste kabel der havde SCART i én ende og VGA i den anden.
Ja, det vigtigste er at min vga skærm kan modtage signalet, så tak for dit svar. Jeg finder en kabel der passer. Jeg ville bare sikre mig at jeg ikke købte 2 meter tørresnor. :-)
Af kane1203
hmm. Det lader ikke til at virke. Skærmen modtager ikke noget signal. Jeg købte denne:

Scart - vga hun

Havde ellers lige håbet på tv i weekenden. :((
Af muttleydk
Jeg kunne forestille mig at elektronikken i mange LCD PC-skærme er meget begrænset hvad angår hvilke frekvenser den kan bruge.

Tror mest af alt at disse Scart --> VGA kabler er ment til Analog Skærme, men er ikke sikker.. O-O
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hmmm... nu fremgik det ikke helt hvilken type skærm der var tale om ud over at det var en Dell. En del fladskærme er desværre begrænsede så de ikke kan modtage signaler ved 50 Hz, som er gældende for de PAL signaler din video udsender.
Af kane1203
Det ér en fladskærm. Sådan cirka sådan en:

[img]http://nerd-alert.dk/images/profil/dell.jpg[/img]

Der står godt nok 50-60hz bagpå skærmen, men som muttleydk siger
så er der nok forskel på analog og lcd. Men det var da et forsøg værd. :)