Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af alpemanden
Hej alle i kloge hoveder. :p

Jeg leder efter et nyt tv, da jeg lige er flyttet hjemme fra :)
Det skal mindst være 40", da jeg sidder ca. 3 meter fra tv'et.

Det skal bruges til alm tv visning, dvd, ps3. Og så har jeg TDC igennem vores antenneforening, skal jeg så bruge DVB-C?

Jeg ved godt at jeres svar ville være et PX80, men syntes ikke at det tv er særlig pænt, derfor leder jeg efter alternativer.

Prisen er maks 8000.-

På forhånd tak med hjælpen.. :)

Mvh Jonas
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Samsung har også nogle modeller der kan gå an, såsom Q97/Q96, hvis designet passer mere i din smag. Alternativt er LG PG6000 et ret kønt TV, men prisen er nok for høj.
Af alpemanden
i følge pricerunner koster Q97 mindst 13000.-, det er lidt i overkanten :)

Lg'eren er et virkelig pænt tv, tak!

Skal det være plasma eller LCD? kan man ikke komme ud for at nogle af punkterne i plasma går ud?
Af Nick_S
Min anbefaling må også falde på PG6000. Klart det bedste TV til prisen hvis PX80 er udelukket.
http://hifipriser.dk/Products/Listprice ... &Soegeord=
Kan med garanti ses i aktion hos din lokale Merlin butik :)

Det kan du vel sagtens. Men det er ikke anderledes end det er for LCD. Plasma giver dig dog et langt bedre billede. Ville aldrig vælge LCD fremfor plasma.
Senest rettet af Nick_S 19 jun 2008, 13:36, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
alpemanden skrev:Skal det være plasma eller LCD? kan man ikke komme ud for at nogle af punkterne i plasma går ud?
Den risiko har du uanset hvilket TV du vælger.

Plasma-TV har pt. føringen på billedkvalitet ift. LCD, så du får mere for dine penge med en sådan model.
Af alpemanden
Nick_S skrev:Min anbefaling må også falde på PG6000. Klart det bedste TV til prisen hvis PX80 er udelukket.
http://hifipriser.dk/Products/Listprice ... &Soegeord=
Kan med garanti ses i aktion hos din lokale Merlin butik :)

Det kan du vel sagtens. Men det er ikke anderledes end det er for LCD. Plasma giver dig dog et langt bedre billede. Ville aldrig vælge LCD fremfor plasma.
Tak for det hurtige svar.
Jeg tror jeg smutter ned og kigger på sådan et senere :)
Af alpemanden
yakken skrev:
alpemanden skrev:Skal det være plasma eller LCD? kan man ikke komme ud for at nogle af punkterne i plasma går ud?
Den risiko har du uanset hvilket TV du vælger.

Plasma-TV har pt. føringen på billedkvalitet ift. LCD, så du får mere for dine penge med en sådan model.
Ved du om ens reklamationsret glæder sådan defekter?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det gør den ikke. Du kan returnere et TV indenfor 14 dage hvis du køber over nettet uden at specificere hvorfor du returnerer det og da behøver du ikke fortælle at der er pixelfejl.

Med dét sagt, så er risikoen meget lille. Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har set en pixelfejl på et nyt TV.
Af TYBO
Nu er pixelfejl på et TV jo heller ikke så slemt som på en monitor.
Du har ikke en chance for at se pixelen med mindre du står lige foran TVet og billedet står stille.
Af bjoernbertelsen
Nu siger I at plasma fører mht. billedkvaliteten, men gælder det afspilning af alle kilder? Er det ikke kun analogt tv/Standard Definition? Hvad når det kommer til almindelige DVD film via hdmi kabel, blueray, ps3 spil mv.?
Af andeo
Nu siger I at plasma fører mht. billedkvaliteten, men gælder det afspilning af alle kilder? Er det ikke kun analogt tv/Standard Definition? Hvad når det kommer til almindelige DVD film via hdmi kabel, blueray, ps3 spil mv.?
da vinder plasma igen =) måske ikke mht. spil men til film er det helt klart en vinder