Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ronzon
Jeg har fulgt med i det her forum et stykke tid og synes at der kommer nogle ret gode svar så nu prøver jeg lykken.

Jeg skal bruge et plasma fjernsyn men vil helst ha' at det er med dvb-c da jeg har kabel tv men kan ikke finde et eneste på nettet. Kan det virklig være rigtigt og hvorfor?

Har været i div. forretninger og tjekke feks samsungs 6serie og sony's w4000 men synes at plasmaerne flere længder foran i billekval.

Hvis der er et godt forslag til skærm skal det lige nævnes at det ikke skal bruges til pc eller playstation. MAX 15-16000kr.
Af MRLUND
Er ikke sikker på at Panasonic PZ85'eren har det, men det er et lækkert fjernsyn der ellers har det hele.... :)

kan godt nok ikke finde det under specifikationer for fjernsynet, men kan det virkelig passe at et sådan fjernsyn ikke har dette? :s
Af ronzon
Det har jeg kigget på(fed skærm) men som du selv skriver kan jeg heller ikke se at det har dvb-c tuner, ligesom de andre panasonic modeller.
::l Synes det virker lidt mærkligt i den prisklasse
Af NoNameDesigndk
hmm så vidt jeg ved har Panasonics modeller da ikke DVB-C tunere ? har jeg ikke fulgt ordentlig med i timerne eller .. ? De har kun Analog og DVB-T (digitalt til husantenne)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er pt. ingen plasma-TV der har DVB-C.
Af ronzon
Ærgeligt.
Vil det gi mig nogen problemer hvis jeg får en selecter box fra yousee(adm. programmerne på vores fællesantenne) når der ikke er dvb-c i fjerneren.
Har ikke helt styr på det, så en forklaring kunne være godt. Vil helst ikke støde ind i nogle problemer når man endelig spendere lidt penge. :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, det vil ikke give dig nogen problemer. Selector-boksen (eller hvad den nu end hedder i dag) skal blot forbindes via HDMI ligesom en DVD eller BluRay afspiller skal og så bruger du ikke tuneren i TVet til noget.

Du får dog en ekstra fjernbetjening som skal bruges når du vil skifte kanal.
Af ronzon
Fjernbetjeninger har man ellers nok af, men hvis man vil have de forskellige valgmuligheder såsom købe en film(kommer senere) eller sportsbegivendhed så skal man vel have den box ligemeget hvad dit fjernsyn kan eller tager jeg fejl.

:s
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, video-on-demand er der ikke nogen TV der har alligevel.
Af ronzon
Takker for svaret. :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der findes jo all-in-one fjernbetjeninger der kan løse problemet og ellers kan man få IR-repeatere der tillader at man benytter eksempelvis en Beo4 fjernbetjening til alt sit udstyr og blot programmerer IR-boksen til at reagere på tastetryk fra denne.
Af ronzon
Havde en univesal fjernbetjening for et par år siden og den savner jeg ikke, var for mangelfuld. Det er sikkert blevet meget bedrer . Jeg har ikke lige hørt/læst om IR-repeatere , er det noget smart noget og funger det. Måske hvis du lige kan give en hurtig forklaring......ellers googler jeg det senere i aften :o
Af HardCoil
Ja, der er godt nok sket noget med remotes. Tag et kig på Logitechs Harmony serie, det er nams.

Ideen er at de er aktivitetsbaserede istedet for enhedsbaserede. På en gammel multiremote skulle man først vælge hvilken enhed man ville betjene, og så trykke på den relevante knap.

På de nye vælger man den relevante aktivitet, og knapperne indretter sig så til det man har bedt om. I dit tilfælde kunne det f.eks. være at kanal op/ned skifte på DVB-C receiveren, volumenknapperne styrer din forstærker, mens piletasterne styrer menuerne på TV'et.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
ronzon skrev:Havde en univesal fjernbetjening for et par år siden og den savner jeg ikke, var for mangelfuld. Det er sikkert blevet meget bedrer . Jeg har ikke lige hørt/læst om IR-repeatere , er det noget smart noget og funger det. Måske hvis du lige kan give en hurtig forklaring......ellers googler jeg det senere i aften :o
Lintronic har en løsning hvor du blot får en lille boks der kan modtage IR signaler fra eksempelvis en Beo4 (eller Beo5) hvorefter elektronikken indeni omdanner IR koden til netop den IR kode som dit TV forstår. Når du får boksen, så skal den blot programmeres med de enheder du har (den kan snakke med 99% af alt udstyr der kører med IR) og have tildelt hvilke programvalg på din Beo4 der skal styre hvad. Herefter kan du betjene alt dit udstyr med samme fjernbetjening.

Deres brochure findes her:
http://www.lintronic.dk/LinTronicTableT ... Danish.pdf