Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hold op hvor er der mange som ved meget om fladskærme på flatpanels :) . Det er jeg glad for, for det gør jeg ikke. Jeg vil gerne vide, om jeg kan gå ud fra, at en test på fx. et 40 " Panasonic PX80 vil betyde, at det tilsvarende 37" er lige så godt, eller kan der godt være forskel på det og fx. antallet af HDMI udgange?

Jeg har 3 meter og 20 cm fra kanten af min sofa til min væg, hvor jeg vil hænge mit fjernsyn. Skal jeg vælge 32 " eller 40". Jeg overvejer selv 37 ", men dem er der så vidt jeg kan se, knap så mange af.

Kom med et godt forslag på LCD eller Plasma til omkring. 10.000 kroner. Så køber jeg det :-) Jeg bliver aldrig så klog som jer alligevel, så bestem for mig :D

Er Sony KDL40W3000 helt hen i skoven, eller skal jeg bare købe elgigantens slagtilbud: Samsung 40" LCD tv VANVITTIG PRIS!
LE40S67BDXXEE på www.elgiganten.dk

Jeg skal også have købt en Playstation 3 ellers bare se fjernsyn. Vindue til venstre for fjernsyn, men nordvent, så ikke specielt skarpt lys.

Mange tak for det.

venlig hilsen
sus
Af zyckelmaster
Hvis det er alm. tv og ps3 skærmen skal bruges til, så vælg Panasonic PX80. Det er det bedste tv inden for din budgetgrænse på 10K.

Jeg ville vælge PX80 i 42", når du har over 3 meter fra sofa til skærmen, men 37" kan også gå an, hvis du synes at 42" er for voldsomt (du skal bare vide, at man meget hurtigt vender sig til 42" - selvom man umiddelbart synes, at det virker lidt stort :p ).

32" er i øvrigt efter min mening alt for småt, når du har over 3 meter til skærmen (du kan i øvrigt heller ikke få PX80 i 32").
Af fladpande
Hej.
Tak for dit svar.
Jeg ved du sikker har svaret på det tusind gange, men det vil sige, at jeg skal vælge plasma skærm ud fra det jeg skrev ??

Tak

knus
Sus
Af zyckelmaster
Ja, du skal købe plasma og med det budget du har, så køb Panasonic PX80 i 42" eller 37". Panasonics skærme er bl.a. kendetegnet ved at være rigtig gode til at vise helt alm. tv-signaler, og de gør det også fremragende ved konsolspil.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er absolut ingen tvivl om at PX80 vil give dig et langt bedre billede end hvad du ellers kan støve op i tilbudsaviserne til samme pris. Den er også på vores "best buy"-liste...
Af fladpande
Hej igen.

Hvor er jeg bare glad for jeres svar. Jeg har læst en anden stille spørgsmål om DVB-C. Det er der ikke i Panasonics fjernsyn skriver i.

Det har jeg fået at vide, at jeg skal bruge hos Stofa via antenneforening. Er jeg så nødt til at have en Zaptor for 1.595 kroner og 375 årligt, eller kan jeg købe noget hos Panasonic så jeg slipper for en fjernbetjening ekstra? Hvad koster det oven i prisen? og er det lige så godt?

42 tommer synes jeg virker voldsomt i min stue med 3,20 meter fra kanten af min sofa og lidt mindre fra et par stole, men fortryder jeg hurtigt, at jeg købte 37 tommer? (mit nuværende er 32 tommer).

Venlige hilsner
Susanne
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, du vil fortryde valget af 37". Typisk så bliver det for småt meget meget hurtigt.

Du er desværre nødt til at købe en Zaptor hvis du vil have digitalt TV, men husk på at TVet jo godt kan vise alm. analogt kabel-TV uden nogen ekstra boks. Du kan jo starte med at se om du synes om kvaliteten af det analoge signal (som du jo også bruger på dit nuværende TV) og så tage stilling til om du vil købe en Zaptor-boks sidenhen.
Af fladpande
Hej Yakken.

Hvor er jeg glad for, at jeg fandt flatpanels.dk :-)

Jeg starter med at købe fjernsynet 42 tommer ;-) , og så ser jeg om jeg vil købe Zaptor senere. Jeg kan forstå, at jeg ikke skal købe det på internettet, så jeg finder en Panasonic forhandler.

Stort Tak.
Sus
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan godt købe TV'et over internettet, men der er ret mange autoriserede Panasonic forhandlere rundt om i DK, som også kan give dig en god pris plus en udvidet garanti der omfatter pixelfejl mv. Denne garanti koster ikke ekstra og så er du sikret at TV'et bliver repareret i Danmark.

Liste over Panasonic forhandlere:
http://www.panasonic-center.dk/centre/
Brugeravatar
Af Stefan V
PX80 er et rigtig godt valg. Hvis jeg var dig ville jeg også vælge 42 tommer. Jeg har selv 37, det var godt nok i starten, men nu ville jeg gerne lige have det ekstra ;)
Af thomit
100 tommer! Først da kan man begynne å snakke om "hjemmebio". 8)
Af pana man
Har også 37", Sidder i samme afstand som dig, fint til "alm" tv kiggeri, meeen, når der så blir smækket en film på, kunne det være rart med 42". Da jeg tændte min 37" første gang, var jeg squ glad for det ikke blev 42", men, men :)

Mvh. Pana man
Af fladpande
Når man rækker folk en lillefinger, ikk O_O

Skal jeg betale 9.999 hos Panasonic

http://www.panasonic-center.dk/produkte ... 42px80.htm

eller er jeg lige så godt stillet, hvis en kamerat i Sønderjylland kører til Fleggaard og køber det, og tager det med til mig om 14 dage. (selvom modellen er tysk?) kr. 7.499.

http://www.fleggaard.dk/pi/Panasonic_TH ... 2534_.aspx

Jeg er jo ikke så teknisk dygtigt, så får jeg problemer med at tilslutningerne, når de sidder på bagsiden, og det skal sidde på væggen?. Jeg vil købe et ophæng som fx. Vogels vægophæng.

http://www.fleggaard.dk/pi/Vogels_EFW_6305_12262_.aspx

:)

Hilsen
Susanne