Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MRLUND
Jeg har surfet lidt rundt på nettet og har været lidt rundt i butikkerne i Aalborg og er kommet frem til følgende pris på et 42" Panasonic PZ85.

- Elgiganten: 14999,-
- Expert : 16999,-

Men hvis jeg så søger lidt på hifipriser finder jeg følgende:
http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... geord=pz85

Hvor den laveste pris nu er: 12135,-

Det er jo fandme næsten 2000 kr i forskel... og selvfølgelig vil der altid være forksel fra en real butik til en internetbutik. men 2000 er alligevel en del....
Mit spørgsmål lyder så

Hvordan hænger det hele sammen med garanti på internettet. det er jo unægteligt nemmere bare lige at lukke en netbutik end det er de større koncerner.. jeg mener... hvis sådan en butik lukker, har jeg så ingen garanti mere? og kan jeg ikke længere aflevere tv'et ved en autoriseret Panasonic forhandler og få lavet mit TV?

Er ny her på siden, så kan være der tidligere har været samme tråd. kunne bare ikke lige overskue at kigge alle trådene igennem.

På forhånd Tak.

MRLUND
Af Nick_S
Se dette indslag så får du en lille smule indsigt i hvad parallelimport er. Parallelimport er 99% af gangene det du køber på meget billigt på nettet.

http://programmer.tv2.dk/basta/article. ... 55257.html

Desuden er Elgigantens pris ganske udmærket for det TV. Mig bekendt kan de umuligt tjene særlig mange penge på det til den pris.

Og faktisk er 2000 ikke særlig meget fra Butik til internet køb. Ved andre modeller kan du finde forskelle på op imod 6-7000.
Brugeravatar
Af Andromedia
Du kan købe en tillægs forsikring som dækker alle skader i 4 år for ca 1000 kr. Så har du både fået extra garanti og sparet en tusse i forhold til butikkerne.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Men læs lige det der står med småt i disse forsikringer! Ofte så er der en hvis nedskrivning på varerne.
Af MRLUND
Men hvad hvis den butik jeg køber varen i lukker og slukker.. eller bare starter op under nyt navn.. så har jeg vel ingen forsikring eller noget mere... vel?

Har overvejet ligeledes at købe et sourround anlæg over nettet..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Forsikringen køber du ikke i butikken, men hos et seperat firma der ikke laver andet. Du har da reelt set to du kan henvende dig til hvis der er noget galt med dit TV: Butikken der solgte dig den, er underlagt reklamationsretten her i DK (med mindre du bestiller fra Tyskland) og forsikringsselskabet er forpligtet til at hjælpe dig hvis fejlen er dækket af garantien fra dem.

Men hvis ét af disse firmaer går konkurs, så er der ikke megen hjælp at hente nogen steder. Sådan er det jo altid.
Af MRLUND
Så har jeg da idet mindste forstået det lidt bedre, men så gælder det vel om at finde en side på nettet man stoler på kan klare sig på markedet de næste 2år vel... nogen der har et godt forslag til hvor på nettet jeg skal købt mit Panasonic 40" PZ85 ???

btw. det forsikringsselskab du snakker om, er det bare ligesom det almindelige hvor man også har indbo osv?¨

mvh
Af NoNameDesigndk
Jeg regner med at købe mit pz85 ved Cinemagic, de er nogle af de billigste med 42pz85, men de har den ikke hjemme pt.. De bliver da rost rundt omkring, og der er mange der handler ved dem, så tror ikke de går konkurs foreløbig.. de har eksisteret siden 2004 hvor de startede ud med biograftilbehør til private og surroundanlæg m.m. (så vidt jeg husker ;) )
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
MRLUND skrev:Så har jeg da idet mindste forstået det lidt bedre, men så gælder det vel om at finde en side på nettet man stoler på kan klare sig på markedet de næste 2år vel... nogen der har et godt forslag til hvor på nettet jeg skal købt mit Panasonic 40" PZ85 ???

btw. det forsikringsselskab du snakker om, er det bare ligesom det almindelige hvor man også har indbo osv?¨

mvh
Du kan ofte forsikre dit elektroniske udstyr igennem dit eget forsikringsselskab, men så er typen af forsikring en anden. Her vil den typisk dække alt dit elektriske inventar på én gang indtil udstyr når en alder af 4 år. Du skal her betale en fast pris hvert år, ligesom med din indboforsikring. Du må undersøge om dit forsikringsselskab tilbyder denne type forsikring.

Den type jeg taler om tegnes igennem et privat firma der typisk ikke laver andet end at forsikre elektronisk udstyr, såsom EDB, TV eller fotoudstyr. Der findes mange udbydere, men igen: Husk at læse det med småt. Nogle er mere rimelige end andre. Prisen vil typisk være omkring 1500 kr. som et engangsbeløb, som kun dækker det TV du køber. Ofte skal garantien fornys hvis du får ombyttet TVet, da garantien er produktspecifik og ikke købsspecifik.