Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Muqz
Hej

Jeg står og skal til at købe et nyt tv, da min nuværende er i stykker.
Men hvad for et? jeg er ikke særlig klog på dette område, derfor søger jeg jeres hjælp :)

jeg skal bruge en 26" eller 32" LCD tv til min xbox360 og til at se tv/dvd

digital tuner - skal der være.

pris - tja, 6-7000kr ca.

Jeg har kigget på nogle panasonic og sony modeller, måske de er noget værd?

Sony 26T300K
Sony 32W4000
panasonic TX-26LMD70
panasonic TX-26LXD70F

På forhånd mange tak for hjælpen

/muqz
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvorfor skal det være LCD? Du kan næsten få et 37" PX80 TV fra Panasonic for de penge.
Af Muqz
hmm ja.. Tror bare det bliver alt for stort.

min værelse er ikke mere end knap 4x4m

PX80 er plasma ikke?
Brugeravatar
Af Andromedia
Fjernsyn bliver hurtigt for små. Jeg har lige skiftet min 28" crt ud med en 42" plasma. I starten synes jeg det var gigantisk, men nu synes jeg at 50" nok havde været bedre. ;)
Af Muqz
Men har plasma ikke det med at lave burn-in specielt ved spil?
eller er jeg helt galt på den? :s
Af zyckelmaster
Hvis du passer på de første ca. 100 timer (dvs. ikke spiller det samme spil i mere end 1-2 timer ad gangen før du skifter) og i øvrigt følger de anbefalinger for indstilling af skærmens billede, som du kan finde her på siden (se fx testen af PX80), så er der intet problem. Tvært i mod er jeg sikker på, at du vil få en endnu bedre spil- og filmoplevelse.

PX80 har dog kun dvb-t tuner, så du skal have en ekstern dvb-c tuner, hvis du tænker på digital tuner til kabel-tv.

Om 37" er for stort til et værelse på 4x4 meter? Jeg vil påstå, at man skal vælge 42" eller størrere, hvis der er mere end 3 meter fra skærm til sofa, men dit budget gør det selvfølgelig oplagt at vælge 37". Du kan få den adskillige steder for lige under 7000 kr. (søg på fx pricerunner.dk eller hifipriser.dk)
Af Muqz
Okay. rigtig mange tak for hjælpen end til videre. :)

Jeg tager ud og kigger på sådan en px80
Af Muqz
Jeg har nu været ude og se på denne PX80, men...

Der er åbenbart 2 slags af dem, en PX80 og en PX80E

Er der en voldsom forskel på disse 2? eneste ændring jeg kan se, er at PX80E har en bedre opløsning.
Af kasper_j
PX80 findes så vidt jeg kan se ikke - Det hedder altid PX80E hvis det er en europæisk model, det er blot nogle forhandlere som er dovne og ikke skriver det. Hedder det PX80B er det britisk, og så virker den analoge tuner ikke i DK.

Med andre ord, så er PX80 og PX80E i 99% af tilfældende det samme tv, og de har naturligvis også den samme opløsning så - Men hvis du er i tvivl, så spørg endelig forhandleren om det er et engelsk PX80B.
Af Muqz
Okay fint :)
Bestiller den imorgen så.
mange tak for hjælpen :)