Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Sune Poulsen
Jeg er blevet lidt i tvivl om købet her og det er ikke ang. prisen - den er ligegyldig..

40w4000 viser nogle forbedringer på enkelte områder, så ville egenlig bare høre om det er nok til at måle sig med / slå 40x3500'eren?

- På trods af at 40w4000 ikke har 100 hz og kører på Bravias pro engine.. er det der gør mig lidt skeptisk..

Men er ny her, så ville blive meget glad for noget professionel hjælp.

Tv'et skal hovedsageligt bruges til i sammenslutning med Ps3/med dth. blueray afspiller.

på forhånd tak .. ;)
Af Nick_S
Er stor fan af W4000. Men mener personligt dog ikke at den når op på siden af X3000/3500 (kun design til forskel på de to).

Men hvis du siger at prisen er ligegyldig og at du skal bruge den til PS3 og BluRay afspiller, hvorfor køber du så ikke en ordentlig plasma skærm såsom Pioneer PDP 428XD istedet? - Dét er sand film glæde!

Du skal have et kraftigt lysindfald i dit lokale eller et ønske om at bruge dit TV som PC skærm før du, efter min overbevisning, overhovedet bør overveje LCD skærme.
Af Sune Poulsen
jtaaa.. det er jo samme pris.. men fuld hd er nu et krav , har nuværende tv os.. et kdl-40w2000..

såå..

har lige siddet på nettet nogle timer og overvejer nu noget helt andet.. måske sonys kommende x4500 istedet.. med hvad kommer prisen ikke lige op på der??
Af Sune Poulsen
ved det.. er os bare et princip... ligeså meget oppe i skallen jeg ville ha det skidt med at skulle gå fra p til i..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Fra "p" til "i"?

Fuld HD er fuld HD og det er ikke "1080i" eller "1080p" der adskiller det. p og i står for progressiv og interlace, men har ikke noget med opløsningen at gøre.
Af zyckelmaster
Det er en (undskyld mig udtrykket Sune) tåbelig holdning. Det er da fuldstændigt ligegyldigt om du har full HD eller ej, hvis ikke du har glæde af det.

Og så må du ikke glemme, at der andre ting som betyder meget mere en full HD - fx farveægtehed, sortniveau, billedgeneringsprocesserne - og der slår Pioneer altså X3500.

Men hvis full HD betyder meget for dig, så skal du selvfølgelig da også ha' en større skærm, og så er valget enkelt. Du skal købe den nye Pioneer 9g skærm med full HD som netop er kommet. 50" (model 5090) koster vist 27.000 kr.
Af Sune Poulsen
ja det med p og i er jeg klar over..

ja det er nok os tåbeligt ....

men vil hellere vente på sony´s x4500... men hvad kunne den komme til at koste? er der ingen der ved jo..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Sune Poulsen skrev:ja det med p og i er jeg klar over..
Så tror jeg ikke jeg forstår din forrige kommentar
Sune Poulsen skrev:jeg ville ha det skidt med at skulle gå fra p til i..
Af Sune Poulsen
nej ville bare ikke gå fra progressiv til interlaced, har udtrykt mig forkert..

Ja tror sgu jeg er ved at blive lidt Sony fan efterhånden :D

er os vild med philips ambilight men er ikke lige hooked på deres billeder..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvilken model kan da kun modtage interlaced? Alle de TV der er foreslået her i tråden er i stand til at modtage 1080p signaler.
Af Sune Poulsen
os Pioneer PDP 428XD ? den viser det jo interlaced ikke?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, det er progressivt.