Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ponduus
Den kører sikkert på std indstillinger. Kunne ikke forestille mig, at de kalibrede den, på nogen måde, sådan et sted.
Af DgsR
Ponduus skrev:Den kører sikkert på std indstillinger. Kunne ikke forestille mig, at de kalibrede den, på nogen måde, sådan et sted.
Hmmm stod og legede med indstillingerne og den blev slet ik lige så læar i farverne som de andre...
Brugeravatar
Af azrael
Behøver filmelskere på 2,5m særlige apparater? :p

Sorry... måtte bare af med den... :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
DgsR skrev:Hmmm stod og legede med indstillingerne og den blev slet ik lige så læar i farverne som de andre...
Læg mærke til at der er en markant forskel på "korrekte farver" og "klare farver". Det er muligt at du foretrækker at der er knald på farverne, men det er ikke dét der er normen.

Vi har skrevet en del om det i vores nye købsguide, som du kan finde på forsiden.
Af DgsR
Mit valg står nu mellem W4000 og Pz80'ern... svært valg...
Af zyckelmaster
Du skal ikke lade dig forblænde af "pang-farverne" ude i butikken. Det er ikke en korrekt farvegengivelse.

Du vil opleve et langt mere nuanceret billede (større detaljering og mere præcis gengivelse af farve- og gråskalanuancer), hvis du få indstillet din skærm korrekt. Der findes masser af gode indstillingsråd på diverse sites. Du kan også købe en kalibrerings-dvd. Endelig er der den dyre men optimale løsning med en professionel isf-kalibrering.

Nå men tilbage til dit tv-valg:

Hvis 42" er nok (og du har lyst/råd til at bruge pengene), så vælg Pioneer 428XD (trods din umiddelbare skuffelse)

Hvis du vil op i 46" eller størrere (og ikke vil giver over 20.000 kr.), så vælg Panasonic PZ80 i 46". Du får et langt bedre "film-billede" og alm. "tv-billede" end på nogen lcd-skærm jeg har set i samme prisleje.
Af DgsR
ja har jo Zaptor, hvorn passer det signal med de med en 46" og en 42"? og de forskellige mærker?

Altså v det hele blive strukket så meget at pixelne vil ku ses meget nemmere med et 46" i forhold til et 42"?