Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af azrael
Snakkede lige med en kammerat ang. hardwarekøb i går og det billigste sted var GetMore. Såvidt ikke noget, der overrasker. Overraskende var dog, at GetMore scorer højt på TrustPilot. P.t. snakker vi 82% og "mest positiv omtale".

Det går fuldstændigt imod mit kendskab til GetMore. Sjovt nok får et firma som ComputerSalg, der typisk forbindes med god service, kun 73% og "positiv og negativ omtale" på TrustPilot. Hvad går der galt? Har ellers gennem længere tid sat min lid til TrustPilot, men nu er jeg ikke længere så sikker. Eller har GetMore, mod al forventning, oppet sig?
Af teamet
Jeg købte en mus ved dem får ~1 år siden, og jeg fik den ikke før jeg stod med underskrevne bank-tag-pengene-tilbage-på-min-konto (refraktions-?) papirer og gav dem en sidste advarsel..

Men du kan jo så selv analysere lidt på, hvor meget man skal stole på trustpilot, når de giver sig selv lavere karakter end getmore..

http://www.trustpilot.dk/review/www.trustpilot.dk
Brugeravatar
Af azrael
Ja, det er lidt morsomt... :)

Sjovt nok læser man i omtalen af Trustpilot på Trustpilot jo også en kommentar som følgende:
En ting der slog mig, var at eksempelvis et firma som getmore.dk, har fået så høj en karakter. Stort set alle jeg kender eller har kendskab til, som har handlet med netop dette firma, kan ikke genkende disse positive oplevelser. Det samme gør sig gældende i mange af de internet fora, jeg med mellemrum deltager i.

Dette giver mig selvfølge mistanke til,om det kan være muligt at påvirke resultaterne her på siden, hvilket så underminere trustpilot's validitet.
Lad os håbe, at sidstnævnte ikke er tilfældet...
Af Thor-thor
Nå så er der andre end undertegnede der synes der er noget uldent ved Getmores "karakter på Trustpilot (og edbpriser)
I kan lige få et klip af en mail jeg sendte til Trustpilot for et par måneder siden. Tallene angående antal anmeldelser passer selvfølgelig ikke længere, men mønsteret er det samme!
Svaret fra trustpilot var iøvrigt at de var meget opmærksomme på Getmores bedømmelser, (tror også de havde en mistanke om urent trav) men at de ikke umiddelbart kunne påvise at der foregik noget suspekt...

Prøv iøvrigt selv at åbne alle getmores bedømmelser på Trustpilot og se på tidspunktet omkring d. 9-10 februar 2008, det er utrolig så tydeligt et skifte der sker i antallet af anmeldelser fra dette tidspunkt!!

Hej Trust
Lige et par iagttagelser jeg har gjort vedrørende Getmores bedømmelser:

Har sammenlignet med SHG.dk og Proshop.dk, da de så vidt jeg ved er nogle af de største aktører inden for nethandel med elektronik og begge har et rigtig godt ry på diverse hardwarefora.

På Trustpilot.dk har Getmore mere end 1900 anmeldelser (med en karakter på 83) og der sker tilsyneladende et skifte omkring d.9-10 februar 2008: Før denne dato får Getmore et "moderat" antal anmeldelser med "blandede" bedømmelser og en del af bedømmelserne er skrevet af "profiler" der har skrevet flere anmeldelser. Efter d. 9.-10. februar strømmer det pludselig ind med "superpositive" anmeldelser i meget stort antal og næsten udelukkende fra "profiler" der kun har skrevet 1 anmeldelse.

Til sammenligning har SHG.dk 334 anmeldelser (med en karakter på 77) antallet af anmeldelser er stort set jævnt fordelt, og en stor del af dem er skrevet af profiler der har skrevet flere anmeldelser.

Proshop har 97 anmeldelser (med karakteren 69) samme billede som SHG jævn fordeling, mange profiler har skrevet flere anmeldelser

Samme billede, mht. antal anmeldelser, tegner sig på edbpriser.dk hvor Getmore har fået 9416 anmeldelser, SHG 1745, Proshop 302, I begge tilfælde kan det undre at et firma som Getmore som har et utrolig dårligt ry, ikke mindst i diverse debatfora på nettet, får så mange, så positive anmeldelser (alene antallet virker suspekt i forhold til SHG, som så vidt jeg ved er langt større end Getmore).

Ovenstående beviser selvfølgelig ingenting, men giver ihvertfald undertegnede grund til at tro at der er noget der ikke tåler dagens lys, ikke mindst når man kender til tidligere omtale af Getmores moral i forhold til handel/snyd med bedømmelser.

Synes det er temmelig interessant at et firma der har et temmelig blakket ry i forhold til kundeservice, måske også "trimmer" bedømmelser for at se tillokkende ud for nye potentielle kunder Håber at det er noget i evt. ville kigge nærmere på.
Af BrunoB
Er du først 1 gang blevet snydt af Getmore og derefter blevet mødt af deres nærmest hoverende ignorering af dine rykkere, så er du da ikke mere i tvivl om at enhver af disse mistænkeligt positive anmeldelser er bedrageri!

Min egen vurdering er at hvis et firma
1. Først snyder kunderne for dernæst at
2. Snyde med deres rating, så er firmaet
3. 100% uvederhæftigt. 8)

Konklusion: Fremtidige kunder i butikken er sgu selv så meget ude om det, at det må være tilladt at være lidt skadefro :p
PS. Det kuku sgu være sjovt at vide fra hvilken mailadr/IP nr de mange falske anmeldelser stammer fra ;;) 8) ;;)
Brugeravatar
Af Andromedia
BrunoB skrev: Konklusion: Fremtidige kunder i butikken er sgu selv så meget ude om det, at det må være tilladt at være lidt skadefro :p
Hvorfor det? Folk er jo netop i god tro hvis de tjekker anmeldelser på edbpriser og trustpilot! Det er jo kun hvis man ofte læser med på fora som dette at man finder ud af at getmore ikke er helt fine i kanten (mildt sagt)
Af NoNameDesigndk
Andromedia skrev:Hvorfor det? Folk er jo netop i god tro hvis de tjekker anmeldelser på edbpriser og trustpilot! Det er jo kun hvis man ofte læser med på fora som dette at man finder ud af at getmore ikke er helt fine i kanten (mildt sagt)
eller hvis man er så smart at søge lidt på forhandleren først, udover at læse de der anmeldelser.. plejer jeg at gøre, inden jeg køber noget.. så behøver man ikke følge med i fora hele tiden m.m. ;)
Af kasper_j
Har også bemærket (og moret mig) over deres karakterer, der er sgu noget der ikke stemmer.
Af BrunoB
Andromedia skrev:Hvorfor det? Folk er jo netop i god tro hvis de tjekker anmeldelser på edbpriser og trustpilot! Det er jo kun hvis man ofte læser med på fora som dette at man finder ud af at getmore ikke er helt fine i kanten (mildt sagt)
Helt ærligt mosjø Andromeda :)
Skal vi nu ikke lade være med at kræve at alle fandme bare har at være 101% politisk korrekte.
Hele tiden O_O
Da jeg skrev det med den tilladte skadefrohed vidste jeg sgu da godt at det ikke er velopdragent :p
Men da vi ikke lever i USA så må det være muligt også at more sig lidt.
OK? ;)
Brugeravatar
Af Andromedia
BrunoB skrev:
Helt ærligt mosjø Andromeda :)
Skal vi nu ikke lade være med at kræve at alle fandme bare har at være 101% politisk korrekte.
Hele tiden O_O
Da jeg skrev det med den tilladte skadefrohed vidste jeg sgu da godt at det ikke er velopdragent :p
Men da vi ikke lever i USA så må det være muligt også at more sig lidt.
OK? ;)
Jesus christ, du er nærtagende... :D
Brugeravatar
Af yksa
Det har undret mig meget. :(