Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hello ...
Jeg er - efter anmeldelsen her på sitet - blevet ret interesseret i at købe et Panasonic TH-42PX80E ...

Jeg ville umiddelbart købe det hos en webbutik i Sønderborg !!! til små DKK 8.000,- ...

TV'et er importeret fra udlandet MEN de lover at det virker 100% i DK ???
Og så mine spørgsmål:

Er der problemer ifb. med køb af PX80 importeret fra eks. Tyskland?
Er der - ved køb hos internetbutik - ulemper mht. garanti og reklamation?
Er der noget/meget der taler for at eksempelvis købe det hos et dansk pana-center?
Er det risikabelt at få et plasma-tv fragtet med PostDanmark/fragtfirma?

På forhånd tak - super site / super forum
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det kan være et problem at få butikken til at tage imod Dankort i Tyskland, når du køber over nettet, hvilket af og til medfører at du skal overføre penge via banken. Det er en temmelig usikker metode.

Garantien er den som forhandleren stiller dig. Hvis TV'et fejler, så skal det retur til ham. Det bliver ofte for egen regning.

Du får dansk garanti fra Panasonic med mulighed for gratis udvidelse af pixelgarantien ved at melde dig ind i Panasonics klub. Du får TVet hentet på din adresse ved fejl.

Hvis firmaet ved hvordan man behandler et plasma-TV, så er der ingen fare. Hvis du selv fragter det og du ødelægger det, så står du selv med regningen. Hvis du betaler dig fra det, så skal postDK/fragtfirmaet hæfte for skaden.
Af Nielsen02
Ville bare lige nævne at selvsamme tv kan fås billigere andre steder, godt nok ikke alverdens - men i E-godkendte butikker.

Har selv lige bestilt mit hos Danskitlager.dk ;)