Log ind med sociale netværk
10 jun 2008, 23:40
Panasonic (B
Overall er de vidst meget tæt på hinanden. Panasonic har som jeg har forstået det, et bedre sortniveau der er tættere på pioneer end andre plasmaproducenters. Derudover skulle en PX80 også stå bedre ud af kassen. De fleste andre skærme har brug for en prof-kalibrering for at stå bedre end panasonic gør fra standard (biograf+varm) Der skulle dog være en del flere indstillingsmuligheder i et LG. Det er ofte der at panasonic halter efter. Deres skærme er ganske enkelt for brugervenlige.
Overall er de vidst meget tæt på hinanden. Panasonic har som jeg har forstået det, et bedre sortniveau der er tættere på pioneer end andre plasmaproducenters. Derudover skulle en PX80 også stå bedre ud af kassen. De fleste andre skærme har brug for en prof-kalibrering for at stå bedre end panasonic gør fra standard (biograf+varm) Der skulle dog være en del flere indstillingsmuligheder i et LG. Det er ofte der at panasonic halter efter. Deres skærme er ganske enkelt for brugervenlige.
11 jun 2008, 08:47
Jeg vil anbefale Panasonic,
Du kan eventuelt læse disse to sammenlignelige tests, hvis du vil blive lidt klogere på forskellene (der er plusser og minusser ved begge skærme):
http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH42PX80/
http://www.hdtvtest.co.uk/LG-42PG6000/
Husk nu at gå ud og se skærmene "live" inden du beslutter dig. Det er først, når du ser skærmene i aktion, at du kan danne dig et reelt personligt indtryk.
Du kan eventuelt læse disse to sammenlignelige tests, hvis du vil blive lidt klogere på forskellene (der er plusser og minusser ved begge skærme):
http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH42PX80/
Husk nu at gå ud og se skærmene "live" inden du beslutter dig. Det er først, når du ser skærmene i aktion, at du kan danne dig et reelt personligt indtryk.
15 jun 2008, 18:11
Jeg havde købt LG'eren!
Det er efter min mening et meget flottere design, billedkvaliteten skulle efter sigende være nogenlunde ens og har læst test af begge modeller på en svensk hjemmeside
LG fik 5 stjerner
Panasonic fik kun 3,5 stjerner
Især designet synes jeg er vigtigt. Det er trods alt noget man skal kigge på rigtig meget..
Det er efter min mening et meget flottere design, billedkvaliteten skulle efter sigende være nogenlunde ens og har læst test af begge modeller på en svensk hjemmeside
LG fik 5 stjerner
Især designet synes jeg er vigtigt. Det er trods alt noget man skal kigge på rigtig meget..
15 jun 2008, 19:01
Jeg ville iøvrigt vælge px80'eren da jeg selv har den - Høhø.
Har set LG'eren og syntes ikke den kunne være med Pana'en.
Dilly skrev:Jeg havde købt LG'eren!Uenig. Px80'eren er sku flottere. Lg'en ligner en forstørret computerskærm
LG fik 5 stjerner
Jeg ville iøvrigt vælge px80'eren da jeg selv har den - Høhø.
Har set LG'eren og syntes ikke den kunne være med Pana'en.
15 jun 2008, 20:47
Syntes LG'en gør det rigtig godt!
Designet er imo langt flottere end det er på Panasonic skærmen.
Dog vil jeg også mene at Panasonic er en lille smule foran i sortniveau i forhold til PG6000.
Stod selv i samme situation. Men spørger du mig er det en win-win situation.
PX80; en smule bedre billede.
PG6000; Bedre tilslutning, bedre indstillingsmuligheder og bedre menu (uh, og billigere 50"?!).
Så må du selv gøre op om LG'ens finesser kompenserer for den "manglende" billedkvalitet.
Held og lykke med at vælge.
Designet er imo langt flottere end det er på Panasonic skærmen.
Dog vil jeg også mene at Panasonic er en lille smule foran i sortniveau i forhold til PG6000.
Stod selv i samme situation. Men spørger du mig er det en win-win situation.
PX80; en smule bedre billede.
PG6000; Bedre tilslutning, bedre indstillingsmuligheder og bedre menu (uh, og billigere 50"?!).
Så må du selv gøre op om LG'ens finesser kompenserer for den "manglende" billedkvalitet.
Held og lykke med at vælge.
15 jun 2008, 23:02
Nu kan man jo ikke vurderer alt ud fra de tal producenter opgiver - Jeg har kun set LG'en i en butik, så det vil jeg ikke bedømme den på - men hdtvtest.co.uk, som jeg betragter som meget troværdig, skriver:
The LG 42PG6000 plasma HDTV generated a lighter shade of black (observed subjectively and measured objectively) than the Panasonic PX80 and – this probably goes without saying – the Pioneer Kuros
The LG 42PG6000 plasma HDTV generated a lighter shade of black (observed subjectively and measured objectively) than the Panasonic PX80 and – this probably goes without saying – the Pioneer Kuros
16 jun 2008, 09:15
TYBO skrev:Nick_S: det kan du da seriøst ikke mene....LGens kontrast er dobbelt så højt som panasonicens.Kontrastniveauet er jo ikke et tal for hvor dyb en sort du kan producere. Hvis du kan booste lyset i skærmen, så kan du også opnå et højt kontrastforhold uden at vise en speciel dyb sort farve.
18 jun 2008, 22:04
Tror det er umiligt at sammenligne to skærme med mindre man står og kigger på dem begge, og kan stå og justere på dem.
Har selv LGén. Mit valg stod også mellem PX80 og LGén. Jeg var egentlig ikke så meget i tvivl. Jeg havde dog ikke set nogle af skærmene inden jeg købte.
Jeg synes billedkvalitet afhænger meget af hvordan man indstiller TVét.
Har selv LGén. Mit valg stod også mellem PX80 og LGén. Jeg var egentlig ikke så meget i tvivl. Jeg havde dog ikke set nogle af skærmene inden jeg købte.
Jeg synes billedkvalitet afhænger meget af hvordan man indstiller TVét.
19 jun 2008, 09:19
TVet kan jo ikke justeres i al uendelighed, forstået på den måde, at på et tidspunkt når du det absolutte maksimale potentiale for skærmen og så kan billedet ligesom ikke blive bedre. Hvis TV A derefter har et bedre billede end TV B, så kan jeg ikke se hvad du kan gøre ved TV A for at udligne forskellen?
Det er klart at billedkvaliteten afhænger af hvor godt du får indstillet TV'et, men man kan sige at du har nogle faste yderpunkter på "billedkvalitetsskalaen" at bevæge dig på, som er specifikke for netop den skærm du sidder med.
Eksempelvis får du nok ret svært ved at indstille et TV til...hmmm, lad os sige 2.500 kr.
... til at gengive billedet ligeså godt som et andet til 15.000 kr., givet at prisen til en hvis grad afspejler kvaliteten af indmaden.
Det er klart at billedkvaliteten afhænger af hvor godt du får indstillet TV'et, men man kan sige at du har nogle faste yderpunkter på "billedkvalitetsskalaen" at bevæge dig på, som er specifikke for netop den skærm du sidder med.
Eksempelvis får du nok ret svært ved at indstille et TV til...hmmm, lad os sige 2.500 kr.
19 jun 2008, 10:14
har 42PG6000 og har målt lidt på den med spyder TV og HCFR den er ikke lige så sort som de målinger jeg er har set på pana´en får omkring 0.3 i dagslys til gengæld kan jeg få en farve temperatur på precis 6500K fordi der er RGB indstilling og i de test jeg har læst deinterlacer den også meget bedre end pana'en og alt TV er vel interlaced. så det kommer vel an på smag og brug. en lille bonus ved LG'en er at den kan tage hardiske på USB porten så man kan spille alt sit musik og se billeder uden at skal tænde for pc'en. har i øvrigt mange gode indstillinger for pc med opløsning og tilpasning på VGA. 
19 jun 2008, 10:14
Jeg mener at et godt indstillet eks. PX80 vinder flere længder over et dårligt indstillet PG6000. Derfor kan det jo være selve indstillingen der gør udslaget for om man synes TV A eller B er bedst.
-Og hvis de ikke står ved siden af hinnanden. Kan man så huske hvor godt billede stod på PX80 i den ene butik, når man så kommer over i en anden butik og ser på LGén?
Det tvivler jeg altså på!
yakken skrev:TVet kan jo ikke justeres i al uendelighed, forstået på den måde, at på et tidspunkt når du det absolutte maksimale potentiale for skærmen og så kan billedet ligesom ikke blive bedre. Hvis TV A derefter har et bedre billede end TV B, så kan jeg ikke se hvad du kan gøre ved TV A for at udligne forskellen?Nu sammenligner vi TV som pris-/kvalitetsmæssigt ligger i samme skala, og ikke et skod-TV til 2500kr
Eksempelvis får du nok ret svært ved at indstille et TV til...hmmm, lad os sige 2.500 kr.... til at gengive billedet ligeså godt som et andet til 15.000 kr., givet at prisen til en hvis grad afspejler kvaliteten af indmaden.
Jeg mener at et godt indstillet eks. PX80 vinder flere længder over et dårligt indstillet PG6000. Derfor kan det jo være selve indstillingen der gør udslaget for om man synes TV A eller B er bedst.
-Og hvis de ikke står ved siden af hinnanden. Kan man så huske hvor godt billede stod på PX80 i den ene butik, når man så kommer over i en anden butik og ser på LGén?
Det tvivler jeg altså på!
19 jun 2008, 10:50
Nu valgte jeg med vilje et ekstremt eksempel, blot for at gøre forskellen mere klar. Du fik det blot til at lyde som om at man til enhver tid kunne indstille et TV så det blev "on par" med konkurrentens og at et begreb som "billedkvalitet" kunne tunes ved blot ved, at skrue nok på et håndtag.
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto