Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DgsR
Dav Boyz...

Har lige solgt mit gamle 100 hz Sony Trinitron billedrørstv og står nu og skal købe nyt, havde set nærmere på Samsung 46" 656.. Men tror ik Lcd er for mig alligevel, da jeg ser meget mer film end jeg spiller xbox 360..

Men efter at ha læst på diverse forums er jeg blevet totalt i tvivl om hva jeg skal ha?

Ville gern ha mit tv så stort som muligt, men et" er for stort til 2½ Meter's siddeafstand ik?
Skal jeg helt ned i et 42" eller kan jeg godt ha et 46" med flot resultat?

Jeg ser mange film på alm dvd, har en xbox 360 jeg godt vil ku se i HD og vil os gerne ku købe en bluray afspiller om noget tid og få fuldt udbytte af den?

Vil en skærm som f.eks PZ80 levere ligeså flot billede i HD som 656'en ville ku?
Af thomit
I følge HDTVTest skal Samsung's nye 6xx serie være et meget godt tv, til tross for LCD :p
Det er jo også PZ80, og mitt valg ville vel falle på Panasonic.
Og 46 tommer fra 2,5 meter går veldig bra.
Af DgsR
thomit skrev:I følge HDTVTest skal Samsung's nye 6xx serie være et meget godt tv, til tross for LCD :p
Det er jo også PZ80, og mitt valg ville vel falle på Panasonic.
Og 46 tommer fra 2,5 meter går veldig bra.
Kvalitetmæssigt på bluray og xbox360 vil man så ku se en kæmpe forskel med at ta den lcd i stedet for Pz'ern?
Af keler
Nej, uden at have set Samsungen dog. Der skal være sket mirakler hvis Samsungs LCD skal kunne vise noget imponerende (har ikke læst testen). Men hvem ved - Måske de er blevet gode :)

Jeg ville til HVER en tid vælge en Pana plasma over hvilket som helst LCD tv. Px80, samt pz modellerne har fejet alle de lcd med HD af banen som jeg har set indtil videre. Uanset pris.
Af DgsR
Aad-min-sandwich skrev:Hvis du er 2½meter skal du nærmest i rekordbøgerne?
Kan godt høre du ikke har læst den nyeste udgave af Guiness World book of Records...

Så ville du ha set mig der ;)
Af DgsR
keler skrev:Nej, uden at have set Samsungen dog. Der skal være sket mirakler hvis Samsungs LCD skal kunne vise noget imponerende (har ikke læst testen). Men hvem ved - Måske de er blevet gode :)

Jeg ville til HVER en tid vælge en Pana plasma over hvilket som helst LCD tv. Px80, samt pz modellerne har fejet alle de lcd med HD af banen som jeg har set indtil videre. Uanset pris.
Hvad er så fordelen ved lcd'en?! at jeg kan bruge den som computerskærm og der ik er risiko for burn-in?

For begynder mer eller mindre at se plasma som lcd langt overlegne.. :s
Brugeravatar
Af Andromedia
Plasma har kun to ulemper:
1. Der kan forekommer reflektion i glasset hvis du har direkte lysindfald
2. Der er en teoretisk risiko for burn-in i starten af fjernsynets levetid.
Af DgsR
Andromedia skrev:Plasma har kun to ulemper:
1. Der kan forekommer reflektion i glasset hvis du har direkte lysindfald
2. Der er en teoretisk risiko for burn-in i starten af fjernsynets levetid.
1. kan det ik bare klares med mørklægningsgardiner?

2. Kan man ik bare passe på de første 200 timer?

8) 8) 8)
Af DgsR
Er godt nok i tvivl om hva jeg skal gøre her...

Købe et 46" Pz80 eller et af pioneer's 42" eller gøre noget helt tredje og ta et 50" eller lign Sony W4000?

Har lige et spørgsmål?
Hva der af forskelle på :

PDP4280XA

PDP4280XD

PDP428XD

?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
428xd: største model.
4280xd: mangler isf kalibreringsmenu, har en grå kant langs rammen og mangler vist et par tilslutninger.
4280xa: ingen dvb-t. Burde ellers være identisk med 4280xd
Af DgsR
yakken skrev:428xd: største model.
4280xd: mangler isf kalibreringsmenu, har en grå kant langs rammen og mangler vist et par tilslutninger.

Perfekt...

Så det bare spørsmålet om det skal være

4280xd, et 50"sw4000 eller pz90'ern i 46?
Af DgsR
DgsR skrev:
yakken skrev:428xd: største model.

Perfekt...

Så det bare spørsmålet om det skal være

428xd, et 50"sw4000 eller pz90'ern i 46?

HaR lige været ude i elgiganten... og nej hvor må jeg dog bare sige at 428XD'en skuffede mig.. efter alt hva jeg har hørt.... også kommer man ud til et middelt billed, faktik mere sløret end en LG skærm der stod ved dens side!