Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lyngholm
Kære "erfaringspanel",

Jeg er på nippet til at erhverve mig en 37PX80. Men kikker lidt efter en 42" i stedet....
MEN - kan man se forskel i billedkvaliteten på de to skærme? Jeg tænker på, at de har samme opløsning og alt andet lige, skulle jeg tro, at billedet ville være bedre på 37", da den har et mindre panel til at vise samme opløsning...

Måske det er lidt rodet formuleret, men jeg håber I kan hjælpe mig hér...!!

På forhånd tak,

Jesper
Af NoNameDesigndk
hvor langt fra kommer du til at sidde.. hvis du sidder "langt nok" fra så burde du ikke kunne se forskel, andet end at du har et større billede ;)
Af zyckelmaster
Enig - hvis du sidder mere end 2,5-3 meter væk, så vælg 42"
Af trinki
Hey

Har samme problem som Lyngholm

Jeg har efter at have studeret flatpanels.dk's forum også besluttet mig for at købe PX80'eren.

Nu har jeg bare lige de sidste par spørgsmål som jeg håber at nogle af jer "kloge" kan hjælpe mig med.

A) Jeg kommer til at have imellem 2 m og 2½ m til skærmen, skal jeg vælge 37 el. 42 tommer?

B) Er der andre forskelle end størrelsen?

C) Er der andre ting jeg bør vide om dette tv inden jeg køber det?

D) Hvor meget regner i med at prisen kommer til at falde over sommeren
- Jeg er ude og sejle/rejse det meste af sommeren så vil lige høre om det kan betale sig at vente med at købe den til aug/sep?

E) Skal man bare købe det over nettet eller skal man finde en Panasonic forhandler så man kan få den der specielle garanti med?

Takker mange gange

Mvh.
Af Dr. J
Hej,
Jeg har samme spørgsmål som "Trinki" plus et par tillægsspørgsmål:

A2) Jeg kommer til at sidde 3-4m fra skærmen, men regner stadig med at foretrække 37" (ikke af hensyn til prisen, men er bange for at få et for stort skrummel). Er det forrykt ikke at nappe 42"? (Måske har jeg haft mit arvde 22" Nokia tv i for mange år O_O )

F) PX80 skærmene kaldes af og til af forhandlerne PX80E. Er PX80 og PX80E det samme eller skal jeg sørge for at vælge en bestemt af disse ved køb?
Af thomit
Mitt råd er:
Sitter du mer enn 2 meter fra TV'et, så kjøp det største TV du har penger til. Jeg sitter 2,5 - 3 meter fra, og jeg begynner å lure på om jeg ikke skulle ha kjøpt 50 tommer i stedet for 42 ... hadde jeg hatt pengene, så ville 60 tommer ikke vært så dumt heller.
42 tommer er selvsagt mye større enn mitt gamle 29 tommer crt, men litt om litt begynner 42 slett ikke å se så stort ut...
I praksis skal du sitte meget nært TV før du begynner å bli oppmerksom på at du kan se de enkelte pixels. Du skal virkelig konsentrere deg for å se "rutenettet", selv 2 meter i fra et 50 tommers TV. Og selv da trenger det ikke å forstyrre et dugg i den daglige TV-titting.
Jeg var også - før jeg kjøpte nytt - nervøs for om TV'et ville bli for dominerende i stuen. Det er noe jeg bare må le av nå :p Mitt nye TV er da vitterlig mye vakrere enn veggen den skjuler!