Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Silvermann
Hejsa!!

Jeg har købt mit første fladskærms tv efter anbefaling fra dette forum. Og jeg må sige at det er et fedt fjernsyn.

Har købt sony 46X3500.

Har dog ikke helt styr på det analoge og digitale signal. Der findes en knap på tvet som skifter mellem de to.

Men når jeg slår over på digital er der ca. 5 kanaler med sort skræm som jeg ikke har adgang til og 1 der viser direkte fra folketinget. Troede at DR og TV2 sendte digitalt (gratis)

Jeg har kabel tv ved TDC.

Er der nogen der ved om jeg skal gøre noget aktivt før jeg kan se DR og TV2 digitalt ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du har ikke digitale kanaler via DVB-C med mindre du betaler for det. Det er kun DVB-T der kan tages gratis.
Af Silvermann
Hvis jeg husker rigtigt så understøtter tvet begge dele, men har ikke den store forstand på det.

Synes der står andre steder på nettet at Dr og TV2 sender på DVB-T. Burde jeg så ikke kunne se dem gratis ?

og tak for hjælpen.
Senest rettet af Silvermann 06 jun 2008, 12:31, rettet i alt 1 gang.
Af NoNameDesigndk
DR1, DR2, DR Update og TV2.. plus det løse.. altså de kanaler du opfanger fra andre lande.. hvis du f.eks. bor tæt på tyskland, får du også en del tyske kanaler..
Af Silvermann
Du fik svaret før jeg fik rettet mit indlæg

Synes der står andre steder på nettet at Dr og TV2 sender på DVB-T. Burde jeg så ikke kunne se dem gratis ? Mit fjernsyn finder dem ikke.
Af NoNameDesigndk
Ja det må du undskylde :s ;)
De kanaler jeg remsede op var kanaler via DVB-T .. DVB-T er digitalt tv over antenne og du har jo din forbundet til kabel tv (som hvis du havde bestilt digitalt, ville betyde at du bruger DVB-C tuneren) .. Dit antennekabel mellem fjernsyn og stik er åbenbart ikke særlig god som en antenne for din DVB-T tuner, så derfor kan du ikke modtage nogle, hvis det da er DVB-T tuneren du prøver at bruge, og ikke DVB-C tuneren.. ? (normalt skal man jo også have en rigtig antenne sluttet til, for at det giver noget optimalt med DVB-T ;) )
Af Silvermann
Da jeg har kabel tv burde det altså være DVB-C som fjernsynet også har.

Synes bare ikke at der er en funktion til at skifte mellem DVB-C og DVB-T
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du benytter ikke din DVB-C tuner som landet ligger lige nu, idet du ikke betaler for at få dekodet de digitale DVB-C kanaler. Du ser på et ganske almindeligt PAL antennesignal, som ikke er digitalt på nogen måde.

DVB-T modtages med en stueantenne, så hvis du vil se disse kanaler, så må du hive dit kabel-TV stik ud af TV'et og sætte en stueantenne op.

Hvis du vil se digitale kabel-TV kanaler, så må du punge ud til YouSee for et CA modul til dit Sony-TV og deres dekoderkort til at dekode kanalerne med. Dette kort koster et gebyr hver måned.
Af Silvermann
Hej igen

Jeg har nu anskaffet mig et CA modul og et kort ved TDC og kan modtage kanalerne digitalt.

Har do oplevet nogen gange at kanalerne pludselig ikke virker. Hvis jeg så tager CA modul ud og ind igen så virker det igen.

Er der nogen der har oplevet det samme og har en idé om hvor problemet ligger ?