Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af optionen
Kære alle,

Jeg har en diskussion med en af mine kammerater, som jeg håber i kan afklare.

Han købte for ca. 10 år siden et 50 tommer Panasonic plasma, for omkring 120.000 kr. Dr gået i stykker og han skal betale ca. 8.000 i reparation. Min påstand er at det bedre vil kunne betale sig at købe et nyt fx px80 og ligge lidt oven i. Årsagen til at jeg foreslår PX80, er for holde det i samme mærke samt samme prisleje som reparationen.
Hans påstand er, som han har fået af vide af en B&O reperatør, at det 10 år gamle fjernsyn stadig er i bedre kvalitet end et nyt px80

Hvad er jeres mening?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis der er tale om B&O's plasma-model, der sikkert har et Panasonic panel i, så er opløsningen på din vens TV nok på 852x480 punkter, hvilket er lavere end dagens elendige PAL signal via en analog antenne. Alene dét er nok til at forkaste TV'et som bedre.

PX80 har så mange andre features og forbedringer ift. 10 gammel teknik, at der nærmere skal være en sentimental værdi før det kan betale sig at reparere det.
Af jessmoeller
Tror du ikke din ven har fået fat i noget forkert: At det er et 10 år gammelt alm. tv fremfor et 10 år gammelt plasma tv, der sammenlignes med et nutidigt plasma skærm?

Hvis det er et gammelt CRT, så kan jeg måske godt forstå hans skeptis eller rettere reperatørens, da der nogle apperater der gengiver et "bløder" billede end dagens plasma-skærme
Er det dog et gammelt plasma kontra dagens plasma skærm, skal din ven nok havde fat i reperatøren, fordi jeg på intet tidpunkt kan se hold i den påstand.

Du kan bede ham om at tage et kig på en PX80 og sætte det i forhold til hans nuværende plasma. Der kan være noget sentimetalt i at havde et tv fra den tid.
Af optionen
Mange tak for hjælpen!