Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mads4000
Jeg står og skal skifte min gamel Samsung 930BF ud med en ny og større skærm, og har set lidt på 22 og 24 tommer skærme.

Efter flere timers trawling af internettet, har jeg fundet nogle kandidater til udskiftningen, men jeg savner noget feedback og evt. andre valgmuligheder.

Sådanne som jeg ser det nu, så har jeg set på:

Dell SP2208WFP 22 tommer
HP W2207
LG L227WT
BenQ G2400WA

Et hurtigt bonus spørgsmål. Min nuværende skærm er på 4ms opdatering. Mange af de skærme jeg ser på nu, har op til 5ms. Som sagt er det en skærm som primært skal bruges til spil. Er det et element som burde eliminere de "langsomme" skærme fra mit valg?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Har du nogen gene med de 4 ms din skærm har nu? Hvis ikke, så er 5 ms rigeligt - du vil ikke kunne mærke forskel.

Bemærk at W2207 er kommet i en W2207h model med HDMI, som du nok bør vælge i stedet, da den første er udgået. Både L227WT og W2207h vil være gode valg, hvor du nok i stedet bør gøre op om du vil have glossy overflade eller ej - HP's model har en sådan overflade.

Du kan finde anmeldelser af begge modeller i vores testsektion. Du kan følge linkene i vores anbefalingsliste:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1169844738