Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lars888
Heysan hopsan O_O

Håber der er nogen derude, som vil give mig deres input med på vejen i valget mellem ovenstående LCD TV's.

Jeg havde lagt mig fast på et M86/87 i 40'' - men nu er der kommet en lang række nye modeller og jeg vil selvfølgelig have det bedste...

Mit valg står derfor nu mellem A556/557/558/559 og M86/87 - spørgsmålet er bare hvilket jeg skal vælge?!

Et 40'' M86/87 koster ca. 7.500 kr. og et 40'' A55x koster ca. 8.500 kr. (jeg ved at dette er uden DVB-C tuner...)

Men er A55x serien bedre end den "gamle" M8x serie, som har vundet mange test? og er de 1.000 kr. ikke godt givet ud på et et år nyere fjernsyn?

Håber der er nogen derude der har et godt råd - på forhånd tak :)

PS: Har udelukket A656 pga. designet og A45x serien.
AV Precision skrev:
Lars888 skrev:
Men er A55x serien bedre end den "gamle" M8x serie, som har vundet mange test?
JA!
Hej Otto

Tak for præcist svar :p - må bare lige spørge, hvad bygger du det på? Har lidt svært ved at gennemskue specs. på de 2 skærme, og vil da også gå ud fra at et nyere TV er bedre - meeeen har ikke rigtig fundet nogen test af A55x serien og har kigget rundt på RIGTIG mange forum sider bl.a. i England, uden at blive klogere...

Lars888 skrev:
AV Precision skrev:
Lars888 skrev:
Men er A55x serien bedre end den "gamle" M8x serie, som har vundet mange test?
JA!
Hej Otto

Tak for præcist svar :p - må bare lige spørge, hvad bygger du det på? Har lidt svært ved at gennemskue specs. på de 2 skærme, og vil da også gå ud fra at et nyere TV er bedre - meeeen har ikke rigtig fundet nogen test af A55x serien og har kigget rundt på RIGTIG mange forum sider bl.a. i England, uden at blive klogere...

Lad være med at gå for meget op i specs. Det fortæller kun meget lidt om den endelige billedkvalitet. Kom ud og se skærmene i en foretning.

Jeg har ledt længe efter nogle test af de ny Samsung skærme, men jeg har ikke fundet nogle.

Er der nogen speciel årsag til at du vælger Samsung? Er det kun pga design?
Andromedia skrev:
Lars888 skrev:
AV Precision skrev:
Hmm I know det med specs. - men de danner vel grundlag for om skærmen har nyere panel end den "gamle", DNIe+, Ultra sharp panel osv. og ja, det er bl.a. pga. design og pris...

Har faktisk set dem på Strøget i FONA2000 ved siden af hinanden og med samme kilde (alm. TV) og kunne ikke lige se den store forskel (Der var også A656 udstillet og synes heller ikke jeg kunne se den store forskel her) - men tænker bare at et nyere TV må være bedre... - et års teknologi fremskridt er vel også værd at tage med :)
Af macPhersson
Det med at man skal ud og kigge på tv'et i en butik og ikke gå så meget op i specifikationerne synes jeg man har hørt nogle gange..

Men kan man altid stole på billedet i butikken?

Jeg tænker - De kan vel både være koblet op med et signal der er splittet x antal gange og derfor giver et usandsynligt ringe billede eller være koblet op til fx bluray afspiller som vel giver et bedre billede end man kommer til at opleve derhjemme med almindeligt antennesignal og dvd..

Synes nogle gange det kan være lidt svært at gennemskue..

Havde også selv overvejet M86/87 før jeg hørte om at de nye modeller var på vej, så det kan da godt være man skal hoppe på en A5xx istedet...
Af Lars888
Nå, så tog jeg valget - et A558 40'' til 8.500 kr. - var lige inde og snakke med en sælger og han sagde der ikke var nogen tvivl, det var klart et bedre TV end M86/87.

PS: der er forskel på 37'' og 40'' modellerne, forskellige paneler og derfor bedre kontrast mv. - 40'' er kun 8 cm. bredere end 37''
Af Gaunts Ghost
Hej

Jeg har tidligere haft kig på M87 i en 37" netop for deres roste egenskaber... Vi har ekstremt meget lys i lejligheden så jeg vil derfor have lcd-tv. Men opdagede disse nye modeller, dvs også 457 serien osv... Er der nogle holdninger til dem?
Af Derre
Jeg har selv kig på Samsungs nye A6 serie. Jeg er samtidig lige på trapperne til at købe F8 serien. Mest pga designet, men også fordi det eftersigende skulle være meget bedre end M87-serien. Er der nogen der ved meget om, eller har links til tests, med enten F8 eller A6 serien?

Jeg kan nemlig ikke bestemme mig for F8 eller A6 serien nu :)
Af Lars888
Derre skrev:Jeg har selv kig på Samsungs nye A6 serie. Jeg er samtidig lige på trapperne til at købe F8 serien. Mest pga designet, men også fordi det eftersigende skulle være meget bedre end M87-serien. Er der nogen der ved meget om, eller har links til tests, med enten F8 eller A6 serien?

Jeg kan nemlig ikke bestemme mig for F8 eller A6 serien nu :)
Ingen tvivl om at du skal vælge A656, hvis du kan lide designet? Det er et nyere TV med meget bedre panel mv. :D

Se test her: http://www.trustedreviews.com/tvs/revie ... -LCD-TV/p1
Af Gaunts Ghost
Dog er der lige det med prisen. Prisen taget i betragtning koster A6 næsten det dobbelte af A4eren, i hvert fald i 37" Det er altså også en faktor man skal medregne.
Af Lars888
Gaunts Ghost skrev:Dog er der lige det med prisen. Prisen taget i betragtning koster A6 næsten det dobbelte af A4eren, i hvert fald i 37" Det er altså også en faktor man skal medregne.
Ikke helt rigtigt, det kommer an på om du køber det i en butik eller over nettet - på nettet kan du få 40'' A656 til ca. 10.000 - 12.000 kr. (men dette er uden DVB-C tuner)

Det A558 jeg har bestilt er også uden DVB-C tuner - det koster ca. 12.000 kr. i Fona og ca. 8.500 kr. på nettet...

Men ja, selvfølgelig er de nye modeller lidt dyrere :p
Af Gaunts Ghost
Følgende priser er fra Easyshopping:

37" A457: DKK 6090
37" A557: DKK 7850
37" A656: DKK 10500

Som du kan se er der utroligt stort prisspænd fra A457/A456 til A656
Af Diazz
Følgende priser er fra Easyshopping:

37" A457: DKK 6090
37" A557: DKK 7850
37" A656: DKK 10500

Som du kan se er der utroligt stort prisspænd fra A457/A456 til A656
Så må 37" A656 vel være parallelimporteret?