Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Jeg har efterhånden kigget lidt rundt efter et lidt større TV end mit 42" (så kan det komme ind i soveværelset isetedet :-)

Er der nogen, som har erfaringer med denne her:

Webpage Title

Den ligger nemlig lige i en prisklasse, jeg kan leve med..
Senest rettet af MortenK 09 jun 2008, 16:46, rettet i alt 1 gang.
Af Avensia
hvis du kun har analog signal, burde du kigge lidt på plasma tror jeg. de skulle være noget bedre til analoge signaler. Og så kan du købe 50" istedet for, fordi fra 42" til 46" er ikke særligt stor forskel og jeg tror du bliver skuffet over str.forskellen. Jeg har lige købt 508xd fra pioneer efter at have haft 428xd. Det er lige i skabet :)
Af GodmotherTycoon
Hvad end du gør, vil jeg stærkt fraråde dig at købe fra enten pixmania eller getmore som du har linket til.
Af MortenK
Tak for svarerne, jeg tænker videre :-)

Når nu der bliver foreslået et 50", som oveni købet er ret billiget, synes jeg da, at det her osse ser fornuftigt ud. Jeg kender slet ikke til LG, men har fået at vide, at det ikke kan følge med de andre store mærker i billedkvalitet..

Webpage Title

50" ville godt kunne gå an i stuen, om 46-47 er for lidt ift. mit nuværende 42", er jeg ikke klar over.. men er det ikke osse bare fedt i sig selv at købe endnu et TV, hehe..
Af MortenK
var lige en tur i den lokale Punkt1, der havde de Panasonic TH47PX7E og TH50PX50E - begge til 11999.-

Der var osse en LG 47LF66 til 12999.-
Af zyckelmaster
MortenK skrev:var lige en tur i den lokale Punkt1, der havde de Panasonic TH47PX7E og TH50PX50E - begge til 11999.-

Der var osse en LG 47LF66 til 12999.-
Jeg har aldrig hørt om PX7 i 47" (findes mig bekendt i 37", 42" og vist også 50")? Men det sådan set også lige meget, for der er tale om den ringeste model fra sidste års serie - hold dig langt væk fra den (især til den pris).

Det samme gælder PX50, som 3 generationer gammelt (efter den er kommet PX60, 70 og nu 80). Lad vær med at købe det.

LG 47LF66? Jeg kender overhovedet ikke skærmen, men mit bedste bud er, at du får en bedre skærm for pengene ved at købe LG's plasma-skærme frem for deres lcd-skærme, men som sagt. Jeg kender ikke skærmen.
Af MortenK
Hvad så nu?

Jeg kunne godt tænke mig et par alternativer i prisklassen 14-16000.-

Hvilket TV ville du/I anbefale og hvorfor? Det skal være enten 46-47", tror måske nok efter nærmere eftertanke, at 50" er lidt for brutalt :-)

Jeg så W4000 i Bilka, men de havde et elendigt analog signal, så det var bestemt ikke til at bedømme udfra. Jeg er godt klar over, at jeg får langt mere ud af enhver Full HD skærm med digital boks, men én ting ad gangen..

Philips' Ambilight er rigtigt fedt, synes jeg, men hvilken model?!?

..og tak for svarerne indtil videre, det er fedt der er hjælp/inspiration at hente, når ens egne kompetencer ligger et helt andet sted :-)
Af TYBO
Husk at det analoge signal i Bilka er delt på mange skærme så den vil være en del bedre hjemme ved dig selv.

Du kan lave dit eget ambilight med nogle dioder fra Ikea og en elspareskinne....har selv løsningen.

LG PG6000 skærmen synes jeg du skulle prøve at lede efter i butikker....dens finish er bare så lækkert og den har en god kontrast.
Af zyckelmaster
Her er de to eneste relevante forslag, hvis du vil have 46":

Panasonic PZ80 i 46" - forslag til købssted (lav pris):
http://www.mobiludsalg.dk/products/prod ... uctID=9437

Panasonic PZ85 i 46" - forslag til købssted (lav pris):
http://www.danskitlager.dk/plasma_tv/46 ... rom=kelkoo

Du kan ganske enkelt ikke få bedre fjernsyn i 46".

Hvis du er parat til at gå op i 50", så er det forsat LG PG6000, som er det bedste bud inden for din maxpris.
Af Thor-thor
Jeg vil foreslå at handle her, bemærk at internetprisen er inkl. fragt!

Hvis du melder dig ind i kundeklubben før køb, får du 30 måneders garanti også mod pixelfejl!

T
Af Avensia
hvis dit budget er op til 16K, er der kun en ting at gøre :) Bestil Pioneer 5080xd hos Krishav i England, leveret til din adresse for 16K. Alternativt 508xd for 17K.(det har jeg selv gjort og er meget tilfreds) Der er et års garanti hos Pioneer DK. Så får du den bedste skærm til en kanon pris!

Ang str.: hvis du kun går 4" op er der ikke stor forskel, men det er selvfølgelig smagssag. Tror bare du blir mere glad for 50" når du alligevel er igang :)