Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mads KN
Jeg står lidt i samme situation som Myth_Dark.

Jeg skal primært bruge min nye skærm til at spille poker på. Med min nye skærm, som gerne skulle være en 24'' (eventuelt en 27'', hvis denne findes til omkring de 4-6k, og er noget værd - hvad siger I til denne?: http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... &Soegeord=), kommer jeg til at køre med to skærme. Jeg spiller for tiden på en 21''.

Kan det på fornuftig vis lade sig gøre at køre med en 24'' skærm og en 21'' skærm, eller vil I anbefale, at jeg køber to 24'' skærme?

Mads
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
en 24" og en 21" passer ret godt sammen, idet de har samme vertikale opløsning og du vil derfor problemfrit kunne trække vinduer fra én skærm til en anden. Pixelstørrelsen på 21" og 24" er også næsten den samme, så dét vil heller ikke genere dig.

Jeg ville holde mig fra 27" med mindre du er halvblind.
Af Mads KN
Tak for det gode svar.

Jeg bestiller samme skærm som Myth_Dark.
Af nikolajb
Efter at have læst denne tråd (og et par andre) tror jeg at jeg vil købe HP'en. Den lyder til at have en anelse bedre billede en BenQ'en, og så tiltaler de ekstra ergonomiske features mig mere end at have markedets tyndeste skærm :)

Generelt har jeg ellers afventet at Dell fik styr på deres 2408, men spørgsmålet er, om man overhovedet vil blive så meget gladere for den end en god TN-skærm? I øjeblikket benytter jeg mest skærmen til all-round brug og spil, men jeg fotograferer også en del, og bruger vel reelt skærmen til billedredigering 10% af tiden, så jeg ville naturligvis være ked af at få en skærm med ringere farvegengivelse end min nuværende CRT-skærm. Er der nogle generelle tommelfinger-regler på dette område?
Brugeravatar
Af melen
Jeg sidder netop også og overvejer om jeg skal skifte min Dell 2007 WFP ud med HP'en. Mest for at få en større skærm og mere plads. Så håber jeg ikke at jeg fortryder at gå fra en skærm med S-IPS til TN panel.

Kritiske Anandtech har også reviewed HP'en.

AnandTech
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Et skift fra S-IPS til TN vil især kunne mærkes på betragtningsvinklerne og idet skærmen er så stor, så vil man tydeligt kunne se en farveforskel fra top til bund på skærmen når baggrundsfarven er helt homogen. Det er ikke sikkert at dette vil irritere, men man bør være OBS på dette før man køber en stor TN baseret skærm.
Brugeravatar
Af melen
Det er lige præcis betragtningsvinklerne jeg er lidt nærvøs for. De andre IPS egenskaber såsom mere præcise farver er jeg ret ligeglad med, da jeg ikke skal bruge den til noget grafisk arbejde. Det ville være rart hvis man havde mulighed for at se skærme live inden køb. Er der nogen der kender en forhandler der har den stående i Århus området?
Af pekr
Jeg har netop fået min Benq V2400W og damn jeg er godt nok skuffet. Total mangle på ergonomisk indstillingsmuligheder. Dårlige farver, dårlig betragtningvinkel. Ja det var vel hvad man kunne forvente af den slags paneller, men jeg havde aldrig troet det var så slemt (kommer fra en Dell 3007fwp)

Den ryger tilbage på returretten. Dog er designet flot nok, men så hellere en halv grim skærm med et godt billede.

Peter