Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg bruger en Samsung 245B og er blevet ret så irriteret over at den selv justere brightness eller lyset (tror jeg det er)

Når jeg vil justere skærmen via dens menu står der "not available" ved de fleste ting?

Kan det være vista eller en driver eller noget der "overtager" justeringerne?

Jeg vil enormt gerne disable den auto justering da det er blevet et større irritationsmoment.

Den justerer alt efter hvor lyse de ting der vises på skærmen er!
Af muttleydk
fra Samsung's hjemmeside:

MagicBright3
Med en genvejsknap på skærmen kan du vælge den optimale indstilling af lysstyrke og kontrast. Skift mellem syv indstillinger: Text, Internet, Spil, Sport, Film, DynamicContrast og egen indstilling.

"Egen Indstilling" er nok det du leder efter ? Hedder måske User Settings eller noget..

Ellers ved jeg ikke.. O-O
Af NoNameDesigndk
Jeg har selv en 245B, og den justerer ikke lyset selv på nogen måde.. har "kalibreret" den efter medfølgende software, ergo bruger jeg user settings eller hvad den hedder..

kontakt Samsung på 70701970 eller på deres mail.. de er meget venlige at snakke med.. ;)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det må være den dynamiske kontrast, som mange producenter også er begyndt at integrere i monitor skærme. Det var ellers tidligere forbeholdt Tv skærme, men teknologien er rent ud sagt forfærdelig.

Jeg ved ikke om der er en specifik indstilling i skærmens menu, men prøv at led efter noget á la dynamisk kontrast. Hvis der ikke findes sådan en indstilling, så må det binde sig til profilen. Prøv derfor en af de andre profiler som muttleydk og NoNameDesigndk også er inde på.