Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Min mand har endeligt fået lov til at få en fladskærm (og så her midt i fodboldsæsonen- hvad gør man ikke for blomster O_O ) Vi har set den her hos svogeren og er ret så lunt på det
9632

men når jeg så kigger lidt omkring, så findes der også

9603

Når man nu ikke ved en s... om den slags, hvad vi I så anbefale. De har begge ambilight og har jo kunne læse mig til at det kan man ikke leve uden (har også bil med servo og autopilot :p ), så det skal det have.

Vi fik fortalt at 9632 serien var det optimale phillips har lavet- er det korrekt.

Jeg synes godt nok 15000 er meget for et fjernsyn, men når nu manden så gerne vil (B , men kan I anbefale noget tilsvarende lidt billigere, så skal I da ikke høre for det.

Har også hørt til priskrig, så mon det kan anbefales at vente lidt? (er nok ikke en option, men alligevel. 8)

Jeg handler meget ofte på nettet, men har dog aldrig købt noget så dyrt. Og er der fejl, så skal man jo selv sørge for at det bliver sendt tilbage, hvorimod man jo bare kan gå i butikken med det, hvis man køber det der- erfaringer????

på forhånd tak
Af NoNameDesigndk
standard spørgsmål efterhånden:
Hvad skal det bruges til ?

Måske I skulle kigge lidt på Panasonics PX80'er, eller måske en PZ80 eller PZ85, alt sammen til priser under 15000.. (billigste først) Den første kaldes på dette forum den bedste til prisen (~8000 for 42") De to andre har Fuld HD plus, synes jeg selv, pænere design. og så er der self også andre billedmæssige m.m., forbedringer.

Dyrre alternativer er Pioneers plasma fjernsyn.. disse er dog vist omkring 15.000 eller over.. (der kommer snart nye)

Hvad det med problemer/fejl m.m. ang. så er det firmaet du har købt den ved eller deres serviceværksted, der skal betale udgiften/sørge for den bliver hentet, hvis den går i stykker og skal til rep. (altså ingen kvaler de andre betaler ;) ) dansk købelov
Af majbrittw
som svar på spørgsmål...
vi skal se fjernsyn og dvd film på det.

de andre du foreslår. har de også ambilight?

kan se det er plasma du har foreslået- er det at foretrække frem for LCD
Af cannavaro
9632D er ét af de bedste Philips Tv, men der er lige kommet en afløser for denne skærm i form af 42pfl9603D, hvilket du måske skulle tage et kig på, selvom jeg personligt ikke kan lide designet på de nye modeller.

Philips Aurea er stadig deres top-fjernsyn, hvor man er gået amok med Ambilighten, men ellers er der også 42PFL9732D, som i forhold til 9632D også har ambilight i toppen, samt flere muligheder i form af flere tilslutninger af Memory Cards, og så er der en sølvramme rundt om Tv'et, hvorimod 9632D har en sort ramme rundt om. Foden på 9732D er også pænere IMO.

Mine forældre har 9632D, og det står rigtig godt på Digitalt Tv samt Dvd-film, og på analogt kabeltv, er det ganske pænt, af et Lcd-Tv at være.

Hvis du er vild med Ambilight (Hvilket er fedt), så skal du selvfølgelig have Philips, men ellers er der som sagt også andre muligheder, i form af Panasonic PZ85. Px80 er altså en fed skærm til prisen, men synes IKKE den er bedre end 9632D, måske på Analogt Tv, men ellers ikke, men bare min mening.
Af Thor-thor
Nu har både servo og autopilot en reel funktion i bilen, hvorimod ambilight i min verden er lir!

Gå ihvertfald ud og kig på lidt forskelligt istedet for at låse jer fast på én model.

Jeg ville tage et kig på en Panasonic 42PX80, den koster 9500kr (internetpris) leveret. eksempelvis her : http://www.ppradio.dk/235-147-211-plasma_2008.htm

Det er en rigtig lækker skærm til en rigtig god pris! Den har fået utrolig meget ros i diverse anmeldelser/fra købere

Du får iøvrigt 30 måneders garanti (inkl. pixelfejl) på Pana hvis du melder dig ind i kundeklubben

Hvis du køber den over nettet er det sælger der skal stå for transport ved reklamation

Lad være med at handle med Getmore! Kan se at Marila trading heller ikke får ret gode karakterer!
T
Af NoNameDesigndk
majbrittw skrev:som svar på spørgsmål...
vi skal se fjernsyn og dvd film på det.

de andre du foreslår. har de også ambilight?

kan se det er plasma du har foreslået- er det at foretrække frem for LCD
Så vidt jeg ved er det kun philips der har ambilight, men som Thor skriver, så er det nok nærmere lir.. Har I måske problemer med at se tv derhjemme nu, på jeres nuværende ?

Plasma er som regel bedst til analogt tv og dvd film.. faktisk alt på nær normalt computerbrug (word/hjemmesider m.m.) Dette bygger vi på at de bl.a. har en MEGET bedre (dybere) sort end lcd, (hvilket er grundfarven) så derfor er alle andre farver meget pænere/dybere, og det bliver derfor til et meget bedre billede.. plasma slukker "lyset" når det skal vise sort, hvorimod LCD skal lyse sort, hvilket aldrig vil kunne blive helt sort, men nærmere mørk grå.. derfor et ringere billede.. som en lille ekstra ting så har plasma også meget højere opdateringstider.. 0,001 ms ;)

Jeg ved ikke lige hvordan Philips'en er i forhold til Panasonics fjernsyn, men hvis det bare er normalt tv-kiggeri og I ikke er de der kræsne der bare skal have det bedste af det bedste, ville jeg nok anbefale at I køber en PX80'er.. men som Thor skriver, så tag ud og kig på det, og nogle andre skærme. prøv selv at sammenligne en plasma med en lcd, skriv så hvilke I har sammenlignet og hvad jeres opfattelse var.. så kan vi jo prøve at fortælle jer om det var en dårlig sammenligning, og I derfor ikke har en WOW effekt, eller om jeres øjne simpelthen siger at det skal være LCD eller plasma..

En LCD der er værd at kigge på, hvis det skal være LCD, er Sony's nye W4000 eller en af de andre nye de har. den giver også et godt billede, men stadig ikke så godt som en plasma, men måske det er godt nok til jer.. ? jeg ville dog tage en PX80'er i stedet for W4000 (en del billigere, og bedre billede i mine øjne)
Af majbrittw
ok, så blev jeg rigtig meget klogere. tak for det. har altid naivt troet at plasma bare var lir, men der kan man bare se. O_O
vi tager på kiggetur og vender så måske tilbage hvis ikke vi oplever en wow det må vi eje ting.

tusinde tak for hjælpen
Af NoNameDesigndk
Når I skal på rundtur så husk lige at se tv'ene med normalt kabel/antenne tv (hvis det altså er det I har derhjemme, og måske også med normal dvd.. det kan godt være ekspedienten siger at det er dårligt deres signal fordi det er splittet og trukket langt osv., men sådan er jeres vel også derhjemme, med mindre I har parabol .. ?
[EDIT]altså se dem med den slags signal I regner med at smide på den derhjemme, og ikke de der bluray film m.m.[/EDIT]

derudover hvis I kan få ekspedienten til det, så slå alle dynamiske funktioner fra, da dette bare ødelægger billedet.. måske ikke lige nu og her, men det kan I se når det stor hjemme i stuen.. uden de dynamiske funktioner til, er det det rå billede I har, og så er det nemmere at sammenligne.. ;)
Af majbrittw
vi sidder lige og snakker om hvad vi evt skal vælge. der er jo en vis prisforskel på panasonic plasma og philips lcd. Hvad nu når vi næste år overgår til digitalt tv (har altså ikke forstand på det, men ved dog vi skal købe en eller anden boks og betale mere for et eller andet kort ;;) ?)
hvor stor er forskellen på plasma og lcd ved digitalt sendesignal?
Af Thor-thor
Hvad skal i slutte til tv'et?
Tv signal fra antenne? hvad ellers?

Plasma billedkvalitet er generelt lcd overlegent, ligegyldigt hvilken signalkilde der er sluttet til
T
Af NoNameDesigndk
majbrittw skrev:vi sidder lige og snakker om hvad vi evt skal vælge. der er jo en vis prisforskel på panasonic plasma og philips lcd. Hvad nu når vi næste år overgår til digitalt tv (har altså ikke forstand på det, men ved dog vi skal købe en eller anden boks og betale mere for et eller andet kort ;;) ?)
hvor stor er forskellen på plasma og lcd ved digitalt sendesignal?
Hvad har i for et signal af tv ind i huset nu ? kabel tv via boligforeningen, parabol, eller kabel tv direkte ved en udbyder ? eller bruger i bare jeres egen antenne og modtager de par kanaler der er i luften ?

Det analoge signal forsvinder vist ikke helt i 2009.. det er vist kun det analoge i luften der forsvinder, og bliver erstattet af digitalt hd tv, eller i hvert fald muligheden for dette.. At se tv via antenne er helt gratis, også når det bliver digitalt for alvor. Panasonics skærme har en indbygget DVB-T tuner, hvilket er en tuner til at vise digitalt tv via en antenne med.

Hvis man vil have digitalt via kabel tv skal du pt købe, yousee's eller stofa's løsning. og med de fleste tv skal du så også have en boks ved siden af ja. og det vil være noget lign man skal de næste par år frem. (ret mig hvis jeg skriver noget der ikke passer)

I kan læse om de forskellige digitale tunere der findes her og hvilke signaler fremtiden byder på m.m.:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1207637872
jeg synes ikke man skal vælge funktioner over billedkvalitet, så at gå på kompromis med billede for at få en indbygget digital tuner til kabel tv (DVB-C) for at undgå boksen ved siden af, ville være dumt (i mine øjne)..

Ja der er forskel på Plasma'erne og de der philips.. Panasonic'erne er billigere men bedre..
Af cannavaro
Ambilight er ikke bare Lir. Philips har forsket mange år i teknologien, blandt andet har man vidst, at en lampe bag fjernsynet får øjnene til at slappe mere af, hvilket også er tilfældet med Ambilight. Samtidig giver det et mere konstant billede.

Ambilight får øjnene til at føle, at Tv'et's kontrast er bedre, i det at det menneskelige øje ved hjælp af Ambilight føler, at de mørke scener fremstår mørkere, og omvendt med de lyse scener.

Ambilight følger scenen, dvs. at hvis man ser en grøn skov, jamen så vil farven automatisk lyse grønt rundt omkring, hvilket skaber en mere levende affærre.

Ud over det, er der sikkert mange som slukker lyset i rummet, når de ser en film. Som vi alle ved, er det ikke godt for øjenene at se Tv i mørke, men med Ambilight er sagen en anden. Her vil øjenene ikke blive forstyrret og irriteret i samme grad.

Så nej, Ambilight er ikke kun lir.. Man skal have et Ambilight-Tv hjemme i stuen, for at kunne vurdere, før man kan komme med alle mulige udlægninger..
Af NoNameDesigndk
det var da ikke et dumt valg, med de roser det har fået.. og til normalt tv brug og dvd film findes der ikke meget bedre..
og det var da heller ikke et dårligt sted I handlede.. noget af det billigste i dk, (kan fås lidt billigere hvis man tør købe i Tyskland) og de har en god service.. tror vist også de er til at forhandle med hvis man køber skærm, vægbeslag, kabler m.m. på samme tid.. men det tror jeg alle er ;) I hvert fald god support ved dem, og hurtige svar på spørgsmål osv ;)