Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Penol
Jeg skal bruge et tv som jeg sætter til min pc.
Jeg er ikke super gamer, men derfor må det godt se godt ud når jeg endelig gør :-)

Jeg havde oprindeligt kigget på Sony KDL-40D3500, men har læst at de fleste synes den mangler 100mhz?

Mit budget er omkring 10.000kr, så skal bare havde det bedste muligt.
Umiddelbart havde jeg også tænkt tv'et skulle være FullHD pga opløsningen. Ved ikke om folk har nogle indskydelser til det?
Brugeravatar
Af Andromedia
Du kommer nok ikke til at savne 100hz. De fleste finder hurtigt ud af at få slået det skidt fra ;)
Af zyckelmaster
Medmindre du sidder og gamer det samme i 5-6 timer af gangen, så skal du gå efter Panasonic PX80 i 42". Det kan du få for under 8K - bedre skærm fås ikke for under 10K (medmindre du vil ned i 32", så er Sony D3000 et godt bud, da den har sony roste 100hz motion flow)

Der er selvfølglig en lille risiko for burn-in, men den er teoretisk, hvis du de første ca. 100 timers brug lader være med at spille det samme spil i mere end et par timer af gangen.
Af Penol
zyckelmaster, efter hvad jeg kan læse mig til er Panasonic PX80 ikke full HD så jeg kan ikke kører over 1024 x 768? eller har jeg læst forkert.
Det dur ihvert fald ikke da jeg også skal sidde og se på windows til tider.
Af zyckelmaster
okay - havde bare forstået, at det hovedsageligt var til gaming. Hvis du bruger det meget som alm. computerskærm, så har du da fuldstændig ret i, at det ikke er et specielt godt bud.
Af Diazz
Du kunne jo købe samsungs nye A6 serie som er lavet i 32" og kan fåes til 9000(nordisk model med DVB-C tuner)
Af Penol
zyckelmaster << jeg havde heller ikke uddybet mig særlig godt. så det var "my bad"

Diazz<< deres 6 serie ser interessant ud, og 6ms i 32" er heller ikke dårligt. bare farven der er lidt... ikke så flot... ::l