Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Andromedia
Jeg ville lige sige tak for al den gode information jeg har fået herinde fra!

Jeg har lige købt et px80 efter de mange anbefalinger herinde fra, og jeg er super begejstret! Billedet står suverænt flot på denne skærm! Og når jeg sætter en HD kilde til så er der ikke et øje tørt! Billedet er faktisk bedre end på mit Samsung CRT, hvilket er noget af en bedrift når billedet er så meget større. ;)

Jeg gav 6600,- .Det er helt vildt at man kan få så meget tv for så lidt.

Jeg var meget skeptisk for plasma før jeg fandt dette site og læste nogle artikler og forumindlæg. Jeg troede at vejen til et godt tv, kunne læses ud fra specifikationerne, og LCD var det eneste rigtige.

Eneste ulempe ved min px80 er når der er kraftigt sollys ind ad vinduerne, så kan man se en slags gitter i billedet. Men det er faktisk ikke så slemt som jeg havde frygtet- Men hvem ser også fjernsyn på en flot sommer dag?? :p
Af zyckelmaster
Godt, at du fundet fjernsyn, som du er glad for. Min egen begejstring for PX80 er også ganske stor (selvom prisen var et par tusinde højere :p )

Hvad angår "gitteret", så er det formentlig refleksbehandlingen, som skaber dette gitter (hvorfor ser man det ellers kun under kraftig belysning?). Alternativet ville være et kraftigt genskin fra skærmen, hvilket trods alt ville være noget være. I praksis ser jeg dog ikke "gitteret" medmindre jeg har et statisk billede på skærmen (fx tekst-tv) og dermed let for rettet mine øjnes fokus mod den type "støj".
Af lubek
Andromedia hvor har du købt dit fjernsyn, for jeg kan kun finde det til ca 7000kr
Af thomit
Jeg kan godt se "gitteret", hvis mitt stuevindu speiler seg i PX80'en ... det er helt riktig en effekt som har med anti-refleks-filteret å gjøre. Det er dog kun når det er lyst utendørs at jeg kan se det - det plager meg ikke nevneverdig.
Brugeravatar
Af Andromedia
mht gitteret så opstår det kun når solen skinner direkte ind af vinduerne om morgenen (øst vendte vinduer).

Lubek, jeg købte det hos Cinemagic. Bemærk at det er UK modellen, så tuner indgangen er andeledes så man kan ikke bruge det til analogt kabel-tv. Scart og hdmi indgange er de normale.
Af lubek
ok. har også kigget på uk modellen, men skal bruge analog så der kan jeg ikke spare.
Af cyrusden
Jeg har selv idag bestilt et eksemplar hos komplett.dk til 7500, og det er den europæiske model (e). Glæder mig som et lille barn til imorgen, hvor jeg kan hente det :)