Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.

Jeg står som så mange andre på denne side, og skal erhverve mig et nyt TV, hvilket er en stor jungel for mit vedkommende, selvom jeg har læst samtlige guides på dette site. Jeg har som nævnt i overskriften maksimalt 8000 kroner at gøre godt med, og jeg så gerne, at TV'et var så fremtidssikret som muligt. Jeg har kigget på følgende TV:

Sony KDL-40D3500

Sony KDL-3550

Samsung M87

Sony KDL-V4500

Efter hvad jeg kan læse mig til, har samsungs model ikke 24p, som der bruges ved afspilning af blue-ray disc. Hvor stor en betydning har det? Det sidste LCD-TV er blot på 32", men da jeg ikke sidder længere væk end 1,5 - 2,5 meter væk fra TV'et, og det ikke er Full HD, vil det alligevel passe ganske fint. Jeg har udelukkende valgt at inddrage det, fordi det lader til det er fuldstændig fremtidssikret, men jeg har dog ingen anelse om, hvordan TV'ets billedkvalitet er i forhold til de andre.

Hvis i undrer jer over, at jeg slet ikke har haft linket til et Plasma TV, er det udelukkende fordi, at vennerne og jeg i ny og næ har vores junksaftener, hvor vi sidder og chiller til noget playstation 3, hvilket står på til engang om natten. Hvis det ikke er noget problem, er i selvfølgelig velkomne til, at henvise til det Plasma TV, som i synes er det bedste inden for prisrammen.

Hvilket TV ville i vælge af de ovenstående, og er der andre som i hellere ville købe?

På forhånd, tak (:
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
I den priskategori kommer du ikke udenom Panasonic PX80 serien, som fås i 37" og 42". Begge TV har bedre billedegenskaber end samtlige modeller på din liste og de har begge 1080p24 input og x24 Hz afspilning.

Det er ikke noget problem at spille på et plasma TV. Hvis du lige venter med, at spille et spil med samme HUD på skærmen i 8 timer i træk indenfor de første 100 timer af TVets levetid, så er alt OK.
Af Linemann
yakken skrev:I den priskategori kommer du ikke udenom Panasonic PX80 serien, som fås i 37" og 42". Begge TV har bedre billedegenskaber end samtlige modeller på din liste og de har begge 1080p24 input og x24 Hz afspilning.

Det er ikke noget problem at spille på et plasma TV. Hvis du lige venter med, at spille et spil med samme HUD på skærmen i 8 timer i træk indenfor de første 100 timer af TVets levetid, så er alt OK.
Det lyder bare super ;) Jeg har læst i de tidligere tråde vedrørende PX80, at man på cinemagics hjemmeside kan bestille den engelske version af det, hvor det er nødvendigt at have en digital box til sit kabel-TV, for at kunne bruge det. Vi har blot almindelig kabel-TV, så hvordan erhverver jeg en digital box, og er der nogle der er bedre end andre? Jeg er helt væk på det punkt :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du vil benytte dit almindelige analoge kabel-TV, så skal du ikke købe den engelske model. Find en dansk model i stedet!

Du skal jo også betale for at få en DVB-C boks, som kan dekode det digitale kabel-TV og derudover skal der betales et ekstra abonnement for dekoderkortet.
Af Linemann
Jamen så er det udelukket. Jeg tror jeg vælger at spare lidt flere penge sammen og købe et dyrer plasma TV. Tak for hjælpen!
Af Collar
Jeg synes nu personligt at lcd klarer computer og playstation 3 (med hdmi tilslutning) væsentligt bedre end plasma. Har både haft en 40" hd ready plasma skærm hjemme og en 40" hd ready lcd skærm.

Dog vil jeg sige at plasma skærmen levere et til dels bedre billede analogt .. Dvs kabel tv osv ..
Brugeravatar
Af azrael
Jeg vil da lige smide ind, at hvis det endeligt skal være LCD (og personligt er jeg også varm fortaler for plasma), så er Fonas aktuelle tilbud på Sony KDL-32D3000 til kr. 7.999 altså ikke helt ved siden af. Det er jo stadig "tv'et, der var for godt til prisen". :)
Af Linemann
azrael skrev:Jeg vil da lige smide ind, at hvis det endeligt skal være LCD (og personligt er jeg også varm fortaler for plasma), så er Fonas aktuelle tilbud på Sony KDL-32D3000 til kr. 7.999 altså ikke helt ved siden af. Det er jo stadig "tv'et, der var for godt til prisen". :)
Jeg har også haft øje på det, ved ikke hvorfor jeg glemte det igen. Med hensyn til plasma, så vil jeg ikke længere udelukke det. Hvis folk mener, og det lader det til, at det er det bedste, så skal det selvfølgelig være det. Jeg har valgt at vente til, at jeg forhåbentligt bliver ansat som fultidsvikar, og kan dermed ofre lidt flere penge på et TV. Jeg regner med at ville spendere i omegnen af 15.000 kroner på TV'et. Jeg har selv kigget på Panasonics PZ80, har du andre interessante bud :)?
Af Linemann
Collar skrev:Jeg synes nu personligt at lcd klarer computer og playstation 3 (med hdmi tilslutning) væsentligt bedre end plasma. Har både haft en 40" hd ready plasma skærm hjemme og en 40" hd ready lcd skærm.

Dog vil jeg sige at plasma skærmen levere et til dels bedre billede analogt .. Dvs kabel tv osv ..
Det kan ikke skyldes, at plasma TV'et ikke understøttede 1080p24? Hvorfor et plasma samt LCD TV har du brugt til at sammenligne :)?