sonsora skrev:Hmm, nu læste jeg så den artikel om burn-ins, og det er der da rimelig stor chance for sker så vidt jeg kan læse ud fra artiklen ?
Jeg er i hvert fald lige pludselig blevet i tvivl om det alligevel skal være et LCD i stedet for et plasma
Hvordan kan du tolke min artikel til, at er en "rimelig stor chance for sker"? I konklusionen skriver jeg endda ret tydeligt:
Selvom burn-in er en reel risiko ved køb af plasma TV så er det dog ikke alle der nogensinde kommer til at opleve det. Hvis blot man er opmærksom på de risici der er forbundet med teknologien, så er man godt rustet.
Hvis du bare lige kører med lidt moderate indstillinger (kontrast og lysstyrke), så sker burn-in langsommere og hvis du så samtidigt skifter kanal af og til, så skulle du være sikret ret godt.
Break-in DVD'en er den lidt kedelige måde, at køre et TV til på, idet du for det første kører med maksimal effekt (hvid baggrund), dvs. noget ala 300-400 W og for det andet, så får du selv nada glæde af skærmen imens det står på.