Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sonsora
Hej tv-mennesker.

jeg mangler lidt hjælp her, da jeg skal have fat i et nyt 32" tv, i for lige lidt info om hvad det skal bruges til:

Det skal være 32", jeg har ikke plads til noget større

Prisen skal helst ligge omkring de 5000, men hvis der er noget som er meget bedre, til en lille klat mere, så bare fyr løs.

Det skal hovedsageligt bruges til alm. tv-kiggeri, men pc'en skal også kunne forbindes dertil. (derfor ville pixelmapping vel være lækkert, hvis jeg da har forstået det princip rigtigt)

Jeg håber i har nogle idéer.

På forhånd tak.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg kan tælle 5 andre tråde på side 1 der omhandler TV på 32" og flere af disse er også med samme budget...

Du kan helt sikkert få nogle idéer derfra først.
Af sonsora
Jeg har ellers kigget forummet igennem, og de andre tråde som omhandler 32" er der alle blevet linket til enten nogle 37" eller nogle som koster over 6000 kr
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
I vores liste over anbefalede skærme, som du finder på forsiden, anbefaler vi Sony D3000, men prisen er noget højere end det du efterspørger. Problemet er at du ikke får ret meget TV for 5000 kr. så du kan måske blive nødt til at give afkald på kvaliteten af TV-gengivelsen.
Af sonsora
ja okay, det kan jeg godt se.

Hvad med ville så være det bedste hvis tv'et måtte koste omkring 6000 ?

Hvordan er det der Zepto Zview 32" i kvaliteten ?

Og hvis det nu skulle være 37" i stedet, hvad ville så være at foretrække, til de samme penge.
Af sonsora
Hej igen.

Jeg faldt lige over det her tv på wupti:
http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/ ... pti1).html

Er det et godt tv ?

Linket skal kopieres for at virke (ellers så er tv'et et Sony KDL-32T2600)

EDIT:
Hmm, jeg undrer mig lidt over at der i beskrivelsen står at det er et sony P3000, men det er da ikke det som tv'et hedder ?
Af Zacho
Det er oprettet forkert. Det er selvfølgelig et T2600.. Jeg får vores indkøbsafdeling til at rette det til i morgen.
Af sonsora
Okay, rart at høre fra en der ved det ;)

Men så til det andet spørgsmål, er det et godt tv ?
Af sonsora
Slet ingen der ved om det tv er godt eller skidt ?
Af Thor-thor
Ved ikke hvor presset du er med pladsen, men et 37" er altså kun ca 10-12 cm bredere og 8-10 cm højere end et 32".

Hvis du kunne klemme et 37 " ind ville jeg kigge på et 37PX8 det koster 6k (internetpris, afhentet hos PPradio) som jo er din max grænse.

http://www.ppradio.dk/235-147-211-plasma_2008.htm

T
Af sonsora
Hmm ja, det kan jeg godt se..

Men jeg ved ikke om plasma er noget for mig, jeg skal bruge tv'et sammen med pc'en, og har hørt at det ikke er så godt ?
Af Thor-thor
Det er jo altid et spørgsmål om et kompromis.
PX8 er ikke så høj en opløsning, så hvis du bruger den til arbejde på computeren (tekstbehandling etc.) vil du måske ønske en højere opløsning, men det er jo det samme med langt de fleste 32" skærme de er heller ikke i fullhd. Men hvis du bruger pc'en til at se film er det jo ikke et problem og jeg går ud fra at tv/film funktionen er den primære?

Det andet problem der altid bliver nævnt med plasma er risikoen for burn in. Men hvis du bare tænker dig en smule om i starten: lader være med at lade den stå pc'ens "skrivebord" natten over, måske skruer en anelse ned for indstillingerne burde det ikke være et problem.

T
Af sonsora
Okay..

Hvor stor chance er der for sådan noget burn-in.. Var ellers næsten sikker på at de havde fået løst det problem på de nye plasmaskærme, men lyder det så til at det ikke er ?
Af Thor-thor
Problemet er vel også løst. Du skal bare lade være med at lade skærmen stå med et statisk billede 24/7!! (en lcd skærm kan jo også få "burnin" hvis bare den står med det samme billede i laaang tid) Så det er jo bare et spørgsmål om at tænke sig lidt om.

Hvis du, som sagt lader være at vise et statisk billede i halve/hele dage ad gangen i starten, så er risikoen for burnin stort set ikke eksisterende

T