Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af marzman
Hej alle

Jeg er ny på dette forum :D :D

Jeg er igang med at kigge på nyt TV, og har i lang tid kigget på Samsungs TV

Jeg ønsker et 40" med smartcard læser til MPEG4 så jeg har fundet frem til et A676. Dette er dog ikke kommet på markedet endnu

Nogen som ved noget mere?
Release date, mv.?

Hilsen Kenneth . marZman
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er ikke 656-modellen der spørges til, men 676 modellen. Den er ikke kommet på markedet endnu.
Af yosti
hi!!

LOL sry... havde kigget forkert :s
Af Holm86
hvad er forskellen ellers på A656 og A676?? kan ifølge denne tråd se at A676 skulle være mpeg4 kompatibel?

men er der derudover nogel forskel?
Af marzman
Holm86 skrev:hvad er forskellen ellers på A656 og A676?? kan ifølge denne tråd se at A676 skulle være mpeg4 kompatibel?

men er der derudover nogel forskel?
Forskellen ligger i at A676 har en anden tuner som er lavet til at kunne tage MPEG4 og der er dermed også kortlæser til kabel-TV
Af Virgilen
Vil den kunne modtage hd signaler via kabel tv?
Af marzman
Virgilen skrev:Vil den kunne modtage hd signaler via kabel tv?
Så vidt jeg er øjenteret så vil den kunne læse kort fra YouSee og Canal Digital (IKKE Viasat :( ) og vise HD kanaler ja
Af Virgilen
Jeg har forhørt mig hos et par forhandlere der siger at skærmen ikke bliver med mpeg4. Har du et link der viser at den gør?
Af caagaard
Virgilen skrev:Jeg har forhørt mig hos et par forhandlere der siger at skærmen ikke bliver med mpeg4. Har du et link der viser at den gør?
Jeg tror desværre at Samsung i Danmark er alt alt for dårlige til at komme ud med deres info. I starten af maj måned sagde min lokale 2Tal forretning at de ikke vidste hvornår LE40A656 kom i butikken, de vidste heller ikke noget om prisen. 2 uger sendere havde Fona og Elgianten modellen i deres kataloger.

Da samsung.dk så endelig skulle fortælle om de nye modeller på deres hjemmeside, var infoen også smækfyldt med fejl, bl.a. skrev de at LE40A656 ikke havde fullHD, dette var kun TV på 46 tommer og derover. Jeg skrev så til dem og de tog siderne om "6-serien" af deres hjemmeside, nu har de så fået den på igen, men andre oplysninger. Men jeg kan fx. stadig ikke se på samsung.dk at fx. le40a646 har DVB-C tuner. Men det har jeg dog fået bekræftet af samsung.dk.

Men det korte af det lange er nok at de forhandler ikke er nok informeret af Samsung i Danmark.

Prøv at tjekke dette lnk:
http://www.lcd-compare.com/televiseur-S ... 40A676.htm

det er på fransk, men mon ikke det går :-)

ser ud til at det er DVB-T tuneren der har mpeg4, men derfor kn den jo godt komme med DVB-C tuner i Danmark med mpeg4. Vi har jo ført set forskelle på deres modeller med næsten samme typebetegnelse.
Af Virgilen
Jeg har snakket med Sumsung, og de oplyser at skærmen ikke kommer på det nordiske marked.
Af marzman
Såfremt at TVet kun har MPEG4 på DVB-T tuneren er det vel en mindre god løsning da man så alligvel skal have en SAT/kabel boks ved siden af.

Jeg er lidt i tvivl om jeg da så skal købe en A656 i stedet for en A676. Forskellen er vel en ny DVB-T tuner som kan håndtere MPEG4 og MPEG2 i forhold til kun MPEG2.

Hvad så I?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nu oplyses det jo at skærmen slet ikke kommer til DK, så du vil sikkert ikke kunne bruge en DVB-C/DVB-T tuner fra udlandet alligevel.
Af marzman
DVB-T er da en standard så hvorfor skulle man ikke kunne det?