Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af cycron
Hej alle - håber I kan hjælpe; jeg har svært med at vælge, hvilket TV, der vil være det mest optimale i forhold til krav/behov/forhold - som er følgende:

*Skal stå i stuen, der er meget oplyst (hvide vægge, store vinduer)

*Billedekvalitet har mindste prioritet ved visning af TV-kanaler - og højeste prioritet ved PS3 (spil) og BluRay. Dvs. jittering/lag osv. ved visning af spil og film er udelukket

*Må ikke være større end 46" og skal (selvf.) være 1080p

*Kvaliteten af indbyggede højtalere har en mindre prioritet, da Surround Sound etc. først bliver en realitet når vi flytter i hus. Derfor vil spil og film ofte blive oplevet gennem høretelefoner.

*Budgettet er 10-15k

Andre spørgsmål - så skyder I bare løs :)

Tak på forhånd :P
Af Joko
Er det ikke vores panasonic TH PX80 i en 42" du skal ha' dig så?.. problemet er nok mest at der er rigtig meget belysning..
Af cycron
@Andromedia

Tak for svaret - er det virkelig så simpelt? :D

Har selv overvejet Sony's KDL-46W4000 - virker til at være suveræn i forhold til pris (og set i forhold til X3000/X3500). Det har ikke 100Hz - men er vel ligegyldigt, hvis den primært skal bruges til spil og film?
Brugeravatar
Af Andromedia
cycron skrev:@Andromedia

Nej, ikke rigtigt. Men det er et djævelsk godt tv. Der er kun to ting som trækker lidt ned:
1. risiko for burn-in (minimal)
2. genspejling fra de store vinduer

Tilgengæld for du bragende billedkvalitet.
Af zyckelmaster
cycron skrev:@Andromedia

Har selv overvejet Sony's KDL-46W4000 - virker til at være suveræn i forhold til pris (og set i forhold til X3000/X3500). Det har ikke 100Hz - men er vel ligegyldigt, hvis den primært skal bruges til spil og film?
46W4000 er et rigtig fornuftigt alternativ, men jeg synes ikke det kan slå Panasonics nye modeller i forhold til billedkvalitet. Og med deres nye refleksbehandling, så er lys virkelig kun et problem, hvis solen skinner lige ind i skærmen det meste af dagen.

Jeg har selv et PX80 stående i en stue med store vinduespartier (4,5x2,2m + 3x1,2m + 3 stk. 0,8x1,2m), og det er intet problem overhovedet.