Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jludvig
Jeg vil lige tilføje at deres support er helt fin - ovenfor i denne tråd kan man læse om at jeg har haft lidt problemer med skærmen (ujævn farvebalance) - jeg oprettede en RMA sag, sendte skærmen tilbage, og har netop fået et nyt ordrenummer - de sender altså en ny skærm. Uden yderligere spørgsmål, forhandlinger eller andet bøvl. Det kostede mig godt nok portoen (230kr.) men det er jo prisen for at handle i england - selv med merprisen er det et meget godt køb.

Ang. input lag, så virker skærmen en lille anelse hurtigere end min gamle monitor med TN paneler og 6ms - ret imponerende for et VA panel synes jeg.

Der er virkelig drøn på farver og kontrast - billedkvaliteten er simpelthen fremragende - selv med den lettere defekte skærm jeg modtog :-) Den spinkle merpris i forhold til en billig 22'' er helt klart godt givet ud.
Af Mfede
Ok, har selv lige nu en Samsung SyncMaster 730BF på 4 ms som efterhånden er et par år gammel. Vil jeg kunne mærke forskel på de 2 ms eller er det det samme?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du vil ikke mærke nogen synderlig forskel. Når man kommer ned på disse responstider, så begynder dit syn, at skabe "motion blur" i stedet pga. den måde du opfatter lys på.
Af trikztar
Nå - nu har jeg lige fået min skærm ind ad døren, og umiddelbart er den ganske fantastisk. Panelet er et M240UW01 V2, som også kan findes i Benq's FP241VW og FP241WZ, som koster lige omkring 6300 på edbpriser. Ikke tosset. Jeg har kun prøvet at spille Oblivion i det, og grafikken var flydende uden nogen problemer med motion blur. Film kører også glimrende, og backlight bleeding har jeg umiddelbart ikke bemærket, men kigger nærmere derpå i aften, når det er mørkt. Så hvis skærmen ikke lige pludselig fucker up, så er det sgu et alt for lækkert køb.
Af zemo
Hej alle.

Jeg fik min skærm i mandags, og har nu haft noget tid til at teste lidt.

Jeg er virkelig imponeret over denne skærm. Er meget glad for at jeg tog chancen med dette køb. Betragtningsvinklerne er simpelthen SÅ meget bedre end de TN-paneler jeg har set på. Man skal virkelig langt op og ned, eller til siden for at se en forskel.

Mit panel er også et M240UW01 V2. Jeg har ikke prøvet spil, men film virker ok (det hakker en smule, men det må være grafikkortet der ikke helt kan være med på den højere opløsning - det er vel 6 år gammelt).

Farverne og kontrasten er mindst lige så gode som på min gamle 19" CRT. Arbejde med Photoshop er en leg med det kæmpe skærmområde O_O

Jeg har prøvet at sætte min skrivebordsfarve til sort, og her kommer skærmen måske lidt til kort. Den er ikke sort, der kommer stadig meget "lys" ud af skærmen i et mørkt rum. Er det det der bliver kaldt "backlight bleeding", eller er det noget andet?

Andre har klaget over ujævn farve og baggrundsblysning. Det kan jeg ikke spore på min. Ej heller nogen døde pixels.

Jeg vil give skærmen 8/10 (10/10, til prisen)

Mvh zemo

PS: Tak til puggie for "sparket" ;)
Af jludvig
Jeg har skrevet ovenfor om lidt problemer jeg havde med denne skærm og vil bare lige afslutte med at fortælle at jeg netop har modtaget en ny skærm til at erstatte den med defekt bagbelysning. Den nye skærm har markant bedre sort, og hvidbalancen meget mere jævn, uden dog at være perfekt.

Jeg er meget tilfreds med skærmen, men desværre ikke så tilfreds med strømforbruget - jeg har netop anskaffet en strømmåler og den siger 75W. Det er jo desværre en hel del, især når det ses i forhold til den nye LG skærm der netop er annonceret på dette site og lover 22W (godt nok for en 22"). Men så må man jo lære at begrænse forbruget lidt når man nu desværre er gået hen og blevet miljøbevidst...
Af HardCoil
Cool, tak for at bumpe denne tråd, tror også jeg skal have mig sådan en fætter :)

Er der nogen der har flere billeder af dyret?
Er der nogen der har prøvet den sammen med en af deres vægmontager? Jeg vil frygteligt gerne have tilt på den.
Er banding problemet meget udtalt?
Af nsrafk
Så har jeg sgu bestilt sådan en fætter her. Den står til at blive leveret på fredag - det kan da umuligt passe, når det er fra england(?)

Hva er det man skal gøre for at se om man får en med ordenligt panel?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Tænd skærmen og indstil dit baggrundsbillede til et ordenligt foto med flere forskellige farver på. Se da på skærmen nedefra.

Det dårlige panel vil vise negative farver, ligesom du kan se det i træerne på dette billede:
http://www.flatpanels.dk/billeder/lgl227_large6.jpg

Det gode panel vil ikke se anderledes ud fra siden og nedefra.
Af nitrotg
Så fik jeg også bestilt en skærm.. havde kikket efter en 24" her hjemme men kunne ikke rigtig finde en der ikke havde et TN panel til under 3000.. så fandt jeg lige denne tråd.. og nu den sku bestilt..

Det bliver "stort" når den kommer hvis i forstod sådan en lille en :p :D
Af nitrotg
Hvor langt tid går der før den faktsik bliver sendt ud af varehuset?

Min skriver stadig
Order Status: In our warehouse queue

De må sku have travlt siden den endnu ikke er sendt
Af nitrotg
de har fået sendt min afsted og den kom til at koste mig 2303 kr..
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11