Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af HamsterDK
ok når man så bor alene i lejlighed på 4. sal som jeg gør, ved I så om man får hjælp til at bære det op, eller er det ens eget ansvar at man på leveringsdagen har en makker stående parat som kan hjælpe? Sgu lidt bittert at få lortet leveret og så hænger man på pakken nede på fortovet.

Skal selv have 46W4000 men er I helt sikre på at alle modeller har DVB-C tuner? Også dem som bliver parallelimporteret fra udlandet?

Der står DVB-C hos de danske (fona) men på alle andre jeg har set står der blot DVB-T.
Af Gabba
Det sidste først:

Jeg tror ingen kan garantere, at der er DVB-C tuner m. MPEG4 i alle W4000 på nettet. Du er næsten nødt til at kontakte det pågældende firma og spørge først.

Samtidig skal du sikre dig, at du kan returnere TV'et, hvis det ikke lever op til forventningerne. Du vil selv skulle betale for fragt under returnering, men jeg mener butikken skal returnere hele beløbet, selvom de påstår, at de ikke skal returnere fragten (jeg ved ikke om jeg synes det er rimeligt, men sådan har jeg forstået reglerne).

Der har lige været en episode i en anden tråd, hvor en fragtmand ikke ville bære et TV op på 2. sal, fordi det ikke var muligt at få hans transportredskab (en fancy sækkevogn, formoder jeg) rundt om hjørnerne. Så du kan altså ikke vide dig sikker. Og ja, det er noget pis at stå med en gigant kasse, der vejer 40 kg nede på vejen! Det har jeg selv prøvet med et billedrørs TV :(( Der var ikke andet at gøre, end at bære det op på 3. sal selv. Godt man har gået i fitness-center :p Men for Satan, det var hårdt!

Umiddelbart vil jeg tro, at en fladskærm er lang mere handy, men det er altså ikke optimalt.

Du må gøre som i Jeopardy (ring til en ven ;) )

Men det kan jo også være, at den flinke fragtmand bærer det op, evt. med din hjælp.
Af TYBO
Stik fragtmanden 20kr i hånden så hjælper han dig sikkert :)
Af Nightcrawler990
Sad og kiggede lidt på SONY's hjemmeside og opdagede at der også var noget der hed BRAVIA ENGINE PRO, synes bare ikke jeg kan finde et fjernsyn med den feauter :o

http://www.sony.dk/view/ShowArticle.act ... =odw_da_DK

Er vi engie om at SONY's KDL-40W4000 har en BRAVIA ENGINE 2, som er det samme som BRAVIA ENGINE EX ??

Nogle der har informationer om PRO udagaven, evt. hvor stor forskel der er på den og EX ?? ;;)
Af Xargo
Det er X3000 der bruger Pro
Senest rettet af Xargo 30 maj 2008, 10:19, rettet i alt 1 gang.
Af Eiberg
Bravia Engine 2 er Bravia Engine 2 og Bravia Engine EX er Bravia Engine EX - Bravia Engine 2 er den nyeste, men på sigt kommer der med garanti noget "Bravia Engine 2 EX" eller "Bravia Engine 2 PRO" eller hvad de nu vil kalde billedkredløbende til de kommende topmodeller...
Af Nightcrawler990
Okaii. Meget fedt lige a få slået fast!

Så BRAVIA ENGINE 2 er den nyeste ikk ?
Af mith
så er det sku købt... skal hente det på fredag :) 46w4000... mums
Af Majs
Hej
Jeg har fulgt med i denne debat, da jeg er ret interesseret i W4000 modellerne og har også besluttet mig for at købe en 40W4000.... :)

Kunne godt tænke mig at høre jer, der har købt feks. 40W4000 modellen, hvilket vægbeslag kan I anbefale? Jeg håber på at finde vægbeslag til max 1000 kr....
Af TYBO
Harald nyborg...250kr.
Af mc_disko
Majs skrev:Hej
Jeg har fulgt med i denne debat, da jeg er ret interesseret i W4000 modellerne og har også besluttet mig for at købe en 40W4000.... :)

Kunne godt tænke mig at høre jer, der har købt feks. 40W4000 modellen, hvilket vægbeslag kan I anbefale? Jeg håber på at finde vægbeslag til max 1000 kr....
jeg syntes stort set alle de ophæng man kan få er alt for dyre i forhold til hvad man får. Jeg har selv lavet mit i rustfrit stål. Det kræver bare at man har adgang til materialerne og værktøjet. eller kender nogen som har. + man så os får det præcist som man selv vil ha det.
Af Nightcrawler990
For at køre tråden lidt videre, eftersom den er så god :)

Tænkte jeg på hvilket Surround system passer godt til dette fjernsyn ??

Vil gerne bruge min PS3 som afspiller også bare købe noget Home Cinema med HDMI-indgang. Nogle der har en god idé eller kan anbefale noget ??

:o
Af kak
Hej

Jeg vil lige spørge om en ting.
Jeg vil gerne købe mit første (måske) LCD fjernsyn.
Efter at havde læst en hel masse reviews/specifikationer og her på forum om 40 og 46W4000 havde jeg næsten besluttet at det skulle være det, men jeg måtte se det først.
Jeg har kun mit 28" Philips med billedrør at sammenligne med, så jeg skal ikke have noget der er dårligere.
Jeg så 40W4000 i Fona i går. Det så ikke særligt overbevisende ud. Billedet var "mat", rulletekster var utydelige billedet hakkede en smulle, farver og kontrast var hellere ikke noget særlig.
Men så kørte jeg til Sony Center og det jeg så var lige nøjagtigt det samme. De burde kunne justere deres produkter så de står optimalt.
Jeg fik lov til at se analog tv, digital, Hd, blue ray og sammenligne 46W4000 med 40X3500 (23000kr). Alt var bedre på X3500.
Jeg skal primært bruge det til at se TV (nyhederne osv), men jeg havde forventet meget mere.
Bruger i jeres 46W4000 kun som en skærm til Playstation og DVD afspiller, siden i roser TV`et så meget?

Mvh Adam
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8