Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Daniel
Efter at have kigget på div. forums fik jeg endelig levert mit nye TV i går.
Valget var (selvfølig) faldet på et 42PX80. Kanon flot billede ingen pixel fejl (Parelelimport) så det var bare dejligt :D
Men efter lidt tid opdagede jeg desvære en anden fejl. se billeder
http://picasaweb.google.com/danielmikke ... 0590611442
http://picasaweb.google.com/danielmikke ... 5752103234
http://picasaweb.google.com/danielmikke ... 0585869378
Det ligner umidelbar sync problemer men jeg kan ikke lige se hvor det skulle komme fra. Det opstår i bestemte frames af filmen, dvs. hvis jeg ser en fejl, så kan jeg spole tilbage og sætte DVD'en på pause, og fejlen står på skærmen, men forskydningen er dog ikke konstant, selv om at DVD'en er på pause??
Jeg havde også lige "Lord of the rings" til en (meget) hurtigt kig her bemærkede jeg dog ikke noget.
Jeg har heller ikke bemærktet noget når jeg bruger DVB-T tuneren, havde dog (desvære) ikke ret meget tid i aftes så jeg er ikke helt sikker at den ikke er der.
Jeg har forbundet DVD'en til tv'et via SCART (RGB), ville mit problem blive løst ved evt HDMI?
Er det en fejl på mit TV, eller har andre haft ligende problem?

VH
Daniel
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg kan ikke lige umiddelbart se hvad der skulle forsage denne fejl i Tv'et. Jeg tror fejlen ligger i enten filmen eller DVD maskinen. Idet det er en statisk fejl, vil Tv'et ikke rigtig kunne fremprovokere den, med mindre der var tale om et fænomen der relaterede sig mere til farvegengivelsen.

Hvis din DVD film er rippet ned eller sikkerhedskopieret, tror jeg der er sket en digital fejl i overførslen. Alternativt kan det være din DVD maskine der ikke kan læse disken ordentligt på udvalgte punkter.

Hvornår har du observeret fejlen? Er det kun på denne film? Forekommer fejlen ikke på dit gamle tv i samme scene i samme film?
Af allanbergdk
har de ikke lave den scene, så at det skal se sådan ud? ligesom en "live" udsendelse, men atmosfæriske forstyrelser?

mvh
allan
Af Joko
tror jeg ikke de har allan, da man kan se på det 3. billede at fejlen også viser sig på de to bogstaver og lampen

Det 3. billede.
Af Daniel
Det var rent tilfældigt, at det lige var det billede jeg valgte, men det er også andre steder i filmen. Feks Pixar introen ;-).
Hvis din DVD film er rippet ned eller sikkerhedskopieret, tror jeg der er sket en digital fejl i overførslen. Alternativt kan det være din DVD maskine der ikke kan læse disken ordentligt på udvalgte punkter.
DVD'en er original + THX godkendt
Hvornår har du observeret fejlen? Er det kun på denne film? Forekommer fejlen ikke på dit gamle tv i samme scene i samme film?
Jeg havde havde ganske kort ringens herre i DVD, en her bemærkede jeg ingen fejl. Cars har jeg set mange gange på mit gamle 28"W grundig (som er afgået ved døden) uden at bemærke nogle fejl.

For mig ligner det et problem med H-Syncen, men jeg kan absolut ikke genemenskue hvad der giver det.
Det ville være træls at skulle til at sende tv'et tilbage til forhandleren.
VH
Daniel
Brugeravatar
Af Andromedia
Det ligner helt klar en sync fejl, og dermed en analog fejl. Fejlen kan være på udgangen af din dvd afspiller, indgangen på px80, eller på kablet imellem dem.

Jeg tør næsten vædde på at billedet ville stå fejlfrit hvis du slutter den til med hdmi (hvis din dvd har hdmi altså)
Af Daniel
Tak
Jeg har desvære ikke en afspiler med HDMI, men prøver at låne mig til en, ellers vil jeg prøve de forskelige indgange med min xbox og se om det er er bedere end DVD'en ;-)
VH
Daniel
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Få lige prøvet nogen af de andre DVD'er af også, så du ikke baserer din fejlbeskrivelse på én eneste skive.
Af Daniel
Puha, det er DVD afspilleren en den er gal med, så må jeg snarest købe en PS3 ;)
Tak for hjælpen
VH
Daniel