Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Cream
Jeg vil have sat mit mediecenter til 2 skærme.

Jeg har købt et Y-kabel, som splitter et vga-hun signal, til 2 vga-han signaler.

Men der kommer forfærdelig ghosting på billedet (samme billede forskudt 2cm), når jeg sætter begge kabler på.

Derfor tænker jeg nu på at anskaffe fx. en sådan: http://hfp-data.dk/discount/product_inf ... 10f1261a13

Er der nogen som har erfaringer med lignende? og ved hvor man kan købe dem billigt?
Af Rasmusdc
personligt bruger jeg de 2 udgange i grafikkortet, og kører klonet dualview, har dårlige erfaring med alle typer splittere, især når begge skærme kører 1920x1080.

DOG skal du købe en god VGA splitter, så bliver den MEGET dyr.
Af Wildt
Jeg har selv benyttet IOGear's 2-port VGA splitter, der også har en signal booster indbygget. Det eliminerede næsten al ghosting på et billigt 10m kabel. Den sidste anelse ghosting forsvandt da jeg skiftede til et væsentligt dyrere kabel (1000kr klassen).
Af Mr.V
Jeg ved, at jeg genopliver en gammel tråd, men jeg ville lige tilføje min erfaring nu når det er så sjældent, at folk har særlige erfaringer med VGA splittere.

Jeg har købt Königs VGA splitter (kører TV og ekstern monitor på min bærbare) og det fungerer helt perfekt. Jeg har to standard billige kabler på hhv. 3 meter og 1,8 meter - jeg har endnu ikke oplevet noget problem overhovedet.
Det eneste man skal passe på med er, at de dyre kabler ofte har et større hoved, så de kan være for store til splitteren, da portene er forholdsvis tæt på hinanden (som i mit tilfælde, doh!). Men jeg byttede de dyre kabler til de billige og det fungerer perfekt :)

Jeg kører med en Pana PX80, det kan være anderledes for LCD TV, det skal jeg ikke kunne sige.