Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JensT
Hej Har læst flittigt i denne tråd og har stort set besluttet mig for at erhverve mig et KDL46W4000 (skal dog lige have set de med andet end en dvd og et digitalt DR signal)

Men har lige et enkelt spørsmål angående MotionFLow som det jo ikke har, hvor meget betyder det konkret, er det noget jeg vil savne. Så en PX80 hvor 100Hz blev slået fra og der syntes jeg der var ret så stor forskel, er det samme gældende for W4000 ?.

Skal primært bruge det til at se HD materiale(med en PS3), samt lidt Wii i ny og næ (kæresten ser kanal 5 og CSI).

Og lige en sidste ting (sikkert et dumt spørgsamål) Nogen der kender til nogle gode forhandler(gerne billige) i det midtjyske(alt mellem Aalborg og Århus), tænder ikke så meget på at kaste mit kommende TV i kløerne på post dannmark.

På forhånd tak
Af TYBO
Du skal have en pæn stor bil for at kunne fragte en 46" selv.
Af JensT
Ja det er der sgu nok noget om. Kan vist ikke engang lægge sæderne ned :o. Nå men bestiller alle i andre pr post ordre eller lejer i en lasbil til transporten ?. Med andre ord, er post danmark påpasselige nok til jeg tør anvende dem ?.
Af Mike L.
Altså jeg har selv været i fona hvor jeg kunne se en W4000 og X3000 ved siden af hinanden med DIE HARD 4 kørende i bluray.
X3000 havde 100Hz slået til og W4000 indstillinger var blevet indstillet til det yderste fik jeg af vide fra Fona Manden som han kunne vise mig.
(W4000 Havde en fed menu styring som vi kender fra Ps3)

Helt seriøst ærligt talt jeg syntes at W4000 var bedre end X3000. Så ved jeg ikke om det var pga. den nye Bravia Engine 2 eller den høje kontrast på 33.000. Det så bare mega lækkert ud på W4000.

Har selv en X3000.
Af Mike L.
JensT skrev:Ja det er der sgu nok noget om. Kan vist ikke engang lægge sæderne ned :o. Nå men bestiller alle i andre pr post ordre eller lejer i en lasbil til transporten ?. Med andre ord, er post danmark påpasselige nok til jeg tør anvende dem ?.
Syntes lige du skal overveje det med post danmark når du nu skal have sådan en fed Tv, tænk lige en extra gange.

Så lej en trailer eller lign.
Af Gabba
Jens T skrev, at han ikke havde tillid til Post Danmark.

Jeg har det lige omvendt! Jeg skal ikke nyde noget af at forsøge at fragte et så stort TV selv. Hvis der går noget galt, så hænger man selv på det.

Hvis det kommer med fragtmand, så står det lodret på en palle (har jeg hørt), og butikken/fragtmanden er 100% ansvarlig for, at det kommer helskindet frem. Hvis ikke det virker, når det kommer op i stuen, er der ingen tvivl om, at det ikke er din skyld

Desuden kan man returnere apparatet, hvis man ikke er tilfreds og har købt over nettet.

Jeg bor lige ved siden af flere relevante forhandlere, men jeg har tænkt mig at få det fragtet uanset hvad!
Af JensT
Mike L.
Ok det var da dejligt at hører, jeg ikke skal værer så bekymret for manglen af MotionFlow. Men skal da selvfølgelig lige selv se et par hurtige scener afspillet før jeg køber.

Gabba
Angående post danmark, ja det er selvfølgelig rigtigt at det er dem der sider med aben, hvis det går galt. Syntes bare jeg husker nogle historier, om at folk har haft meget storer problemer med at få dem til at indrømme deres fejl (lang behandlings tid osv).

Men må indrømme jeg heller ikke tænder på at have det til at hoppe rundt ned i en trailer (Fart bump gyys).

Så løsningen for mig, er nok at pakke kassen ind i 10 kubik meter vat og vita wrap og bærer det sammen med kæresten hjem, mens jeg får en masse bodygards til at passe på os. Noget siger mig hun ikke bliver helt tilfreds ;-)
Af NoNameDesigndk
kender du ikke nogle med en stationcar eller lign som du kan få til at hjælpe ? det satser jeg da på jeg gør når jeg skal ud og købe ;)
Af TYBO
Du kan ikke have den i en stationcar.
Har selv en og kunne ikke engang have mit 42" i den.
Husk at papkassen til den er ret stor.

Jeg synes du skal lade PostDk klare ophaven....er der den mindste bule på papkassen så bare lad dem tage den med igen.

Så står du ikke selv med problemerne.
Af NoNameDesigndk
nå æv, nu troede jeg ellers lige det var løsnignen :(

her er målene på to 42" panasonic skærmes papkasser:
PZ85 L= 117cm. B= 33cm. H= 80cm.

PX80 L=113cm. B= 33cm. B= 80cm.

så det er vel ca. hvad en 42" fylder inkl. papkasse
Af Holm86
Mike L. skrev:Altså jeg har selv været i fona hvor jeg kunne se en W4000 og X3000 ved siden af hinanden med DIE HARD 4 kørende i bluray.
X3000 havde 100Hz slået til og W4000 indstillinger var blevet indstillet til det yderste fik jeg af vide fra Fona Manden som han kunne vise mig.

Helt seriøst ærligt talt jeg syntes at W4000 var bedre end X3000. Så ved jeg ikke om det var pga. den nye Bravia Engine 2 eller den høje kontrast på 33.000. Det så bare mega lækkert ud på W4000.

Har selv en X3000.
Nu skal 100hz jo også helst være slået fra ved BluRay afspilning.

100hz er kun en fordel ved spil og alm tv udsendelser.
Af Mike L.
Holm86 skrev:
Mike L. skrev:Altså jeg har selv været i fona hvor jeg kunne se en W4000 og X3000 ved siden af hinanden med DIE HARD 4 kørende i bluray.

Har selv en X3000.
Nu skal 100hz jo også helst være slået fra ved BluRay afspilning.

100hz er kun en fordel ved spil og alm tv udsendelser.
Har selv X3000 og jeg har ikke brug for 100Hz når jeg ser Tv2 Nyheder!
Syntes bestemt ikke at det hjælper så meget med 100Hz kørende på min skærm.
Af JensT
Holm86 og Mike L
Ok men så vidt jeg kan forstå er MotioFlow/100Hz ikke noget jeg vil mangle, men er der nogen der har erfaring med nogle hurtige spil på den ?.

Og angående post danmark. Så tror jeg, at jeg tager chancen med dem, men vil da gerne hører fra nogen der har nogle konkrete erfaringer med at få sendt storer tv med post danmark.
Af Gabba
Hej Jens

Jeg har ikke aktier i Post Danmar, så bare rolig.

Jeg vil tro, at ca. 80% af alle der køber fladskærme over nettet for leveret, og de fleste med PD. Så hvis der var store problemer havde du garanteret hørt om det.

Det er mit gæt, i hvert fald.

Alle, der tjener penge på at transportere fladskærmstv ved, at de ikke tjener ret mange penge, hvis de ødelægger apparaterne. Til gengæld ved de, hvordan de skal behandles, hvilket du sikkert ikke selv gør. Vidste du fx, at et plasma TV for guds skyld ikke må ligge ned!?! Panelet flækker simpelhen ved det mindste bump. Du får meget svært ved at transportere det stående selv!
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8