Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Som I nok kan se på overskriften kunne jeg godt tænke mig at vide hvad der vil være det bedste valg af de to LCD-TV. Jeg har længe kigget på markedet, og har nu bestemt mig for at købe.

Specs på Sony KDL-S40A11E: http://www.pc-lager.dk/vare-oversigt.ph ... =producent
Denne model ser specielt interresant ud, for mig, ved at den har DVB-T tuner, dog kender jeg ikke noget til Sony's billedkvalitet.

Specs på Samsung LE40R51B: http://www.samsung.com/dk/products/tv/l ... ifications
Det eneste jeg kender ved Samsung, er at de plejer at have en god billedkvalitet.

Er der nogle der kan give mig lidt feed-back?

På forhand tak :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
De to modeller minder rent billedmæssigt om hinanden på mange punkter. De er tilmed baseret på samme panel, så deri ligger en del af forklaringen.

Jeg ved ikke om du har sat en prisramme på forhånd? Jeg ville umiddelbart råde dig til at kigge nærmere på Samsungs M61 eller Sonys V40. De ekstra penge mener jeg er godt givet ud i forhold til den bedre billedkvalitet man får.
Alternativt kunne du også kigge nærmere på Samsungs helt nye Tv, som du kan finde på deres hjemmeside.
Brugeravatar
Af klh
Der kan man bare se.. :P Samme panel forklarer jo en del.

Jeg er mest interreseret i en af disse to modeller fordi Metro har dem på tilbud her sidst på måneden til hhv. 18.999 for Sony'en og 17.999 for Samsungen vistnok.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det lyder som et fint nok tilbud for en fysisk butik. Hvad angår den integrerede digitale tuner i Sony Tv'et, vil den kun komme til gavn, hvis du modtager tv over antenne.

Jeg mener du bør vælge efter hvilket du bedst synes om. Der er ikke afgørende forskelle (udover tuneren) rent billedmæssigt.
Af spacecow
Bare så du er opmærksom på det sælger METRO paralelimporterede Samsung TV da Samsung selv ikke vil sælge til dem. Hvis du køber Samsung i METRO får du ingen pixelgaranti.
Brugeravatar
Af klh
Jeg modtager tv over antenne og parabol (Canal Digital), men har ikke deres nyeste modtagere og kan derfor ikke bruge de interaktive tjenester der følger med der. Det var lidt mit håb med den digitale tuner i Sony'en at jeg kunne bruge nogle af de ekstra muligheder DR og TV2 lancerer hen ad vejen.

Jeg er næsten sikker på mit valg af Sony'en men lad os nu se hvad der sker når jeg ser de to modeller side-by-side i butikken. ;)