Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg tror jeg har fundet ud af at Sony modellen er bedre end samsung modellen. Spørgsmålet er mere, hvor meget bedre er den?

I skrivende stund koster Sony'en 15.490 mens Samsungen koster 11.192
hos de billigste forhandlere der har dem på lager. Det vil sige at Sony'en er 38 pct. dyrere end samsungen. Er den også 38 pct. bedre?

Jeg vil bestille en af de to fjernsyn i dag for mit gamle gik på evig pension i går aftes så jeg ville sætte pris på nogle gode svar lidt hurtigt.
Af Holm86
hvis du har pengene til en W4000 ville jeg slet ikke overveje M87 hvis jeg var dig ....

M87 er rimlig gammel og så vidt jeg har forstået imponerer den nye Bravia Engine i W4000 ret meget ...

så hvis jeg var dig ville jeg ikke tøve med at bestille W4000 ... men det er jo selvfølgeligt bedst hvis du lige smuttede i fona eller elgiganten og så lidt på dem i virkeligheden før du købte.
Af Dr. Zelig
Tak for svaret. Jeg får ikke tid til at smutte ind hos en forhandler, men efter hvad jeg har læst mig til er W4000 en fin serie.

Jeg vælger Sony'en så. Det er dog kun ment som en midlertidig løsning til jeg får mit nye Pioneer PDP-LX5090H. Til den tid ryger LCD'en ind i soveværelset.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
hvorfor så ikke spare pengene og blot tage et alm. TV der leverer en fin ydelse, såsom det evigt anbefalede PX80?
Af Dr. Zelig
Hvor stor kvalitetsforskel er der på Sony'en og på Panasonic TH 42PX80E?

Opløsningen er f.eks. ikke x1080?
Af NoNameDesigndk
TYBO skrev:Farver og flydende billed er langt vigtigere end opløsningen.
Nu laves PX80 jo ikke i 46" vel som manden nok ønsker.
Mest for pengene lige nu er nok et plasma i 50".

http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... &Soegeord=

Er bare SÅ flot :)
Nej men det skulle jo alligevel "bare" ind på soveværelset bagefter.. ;) og PX80'eren kan fås billigere end det der LG du linker til, selv hvis det ikke skal være parallelimport.. Men selvfølgelig kan det da godt være "Dr. Zelig" gerne vil have et stort fjernsyn på soveværelset senere, så kan han jo tage den LG du linker til.. eller lign ;) Panasonic PZ85 kunne også være et bud, 10.500 inkl fragt for 42" hvis bestilt ved Krish AV i UK .. EDIT: 12.800 for 46" ekskl fragt fra samme sted
Senest rettet af NoNameDesigndk 28 maj 2008, 14:43, rettet i alt 2 gange.
Af Dr. Zelig
Jeg har ikke set nogen anmeldelser af det der LG, men jeg får jo et 50" Pioneer i juni/juli så jeg skal ikke have 2 der har samme størrelse og begge er plasma.

42" eller 40" er ikke udelukket.
Af NoNameDesigndk
42" PX80'er kan fås til omkring 8000 inkl fragt ved danske forhandlere, som importerer dem fra andre lande, dvs. uden Panasonic DK's garantier, men kun med de de normale garantier fra købeloven..
Af TYBO
DOH jeg havde ikke set det med soveværelset.
Hvorfor så ikke bare holde den i 42" pioneer til 15.000kr så.

Så holder du TV i samme mærke (Sikkert også i remotes)
Af Dr. Zelig
TYBO skrev:DOH jeg havde ikke set det med soveværelset.
Hvorfor så ikke bare holde den i 42" pioneer til 15.000kr så.

Så holder du TV i samme mærke (Sikkert også i remotes)
Tja det er selvfølgelig en mulighed, men 42" Pioneer er jo efterhånden en ældre herre sammenlignet med Sony'en der lige er kommet ud. Er det ikke bedre så at tage det nyeste?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej. 428XD er stadig det bedste 42" TV du kan få uagtet at Sony's er nyere.
Af Dr. Zelig
Det er et fjernsyn jeg skal kunne flytte en del rundt på så jeg ved ikke om jeg er tryg ved at vælge det som Plasma. Nå mit store Pioneer kommer bliver det hængt på væggen men det andet skal jeg kunne tage rundt i forskellige værelser osv.

Ville det ikke være det klogeste at vælge at LCD med det i tankerne?
Af NoNameDesigndk
hmm hvis du skal flytte meget på det, er 42" så ikke for stort .. ? det er da ikke "bare lige til" at flytte.. ? eller ta'r jeg fejl ?

Men hvorfor mener du plasma ikke er smart at flytte i forhold til LCD ?