Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa alle

Som sagt har jeg et problem. Jeg samlede en ny computer igår, smed Vista på, og koblede den til min Samsung LE37M87BD. Den startede fint op, men genkendte ikke grafik kortet selv (XFX8800GT512mb), så den valgte at bruge en driver der hed Standard VGA grafik kort. Tror den kørte i en opløsning på max 800x600 der. Jeg indlæste de nyeste drivers til kortet og bang så kørte den full HD, men så kom problemet!!!
Det lød som om skærmen var ved at sprænge i luften, den knitrede og knasede, jeg skyndte mig at gå i kontrolpanel og ændre til 1024x768 opløsning, og det hjalp en smule, men der kom stadig knas og knitren bare ikke så højt mere. Mærkede omme bag på skærmen og den var varmere end jeg kunne lide, så det endte med jeg slukkede.

Kan nogen fortælle mig hvad problemet er og hvad jeg skal gøre for at kunne bruge skærmen?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvilken opdateringsfrekvens benyttede du? Du bør holde dig til 50 Hz med TV'et.
Af Jon Kyhl
Det ved jeg faktisk ikke, hvor ændrer jeg det henne?
Af ACH
Det gør du ved at:
Højreklikke på skrivebord
vælg egenskaber
faneblad: indstillinder
vælg egenskaber
faneblad: skærm
vælg opdaterings hastighed
Af Jon Kyhl
Hej igen

Har kun to muligheder i Hz indstillinger, 60Hz og 59Hz. Den stod på 60Hz og det hjalp ikke at sætte den ned på 59Hz hehe. Kan det være noget andet?
Af andeo
Det 59 og 60 lyder som om det er monitorens opdateringsfrekvens. Altså den skærm du normalt bruger til computeren.

Forsøg at sætte Samsung skærmen til igen, og så gå ind i egenskaber og find dens opdateringsfrekvens, og sæt den så ned til 50 hvis tilfældet....
Af Jon Kyhl
Takker for hjælpen allesammen :)
Af Jon Kyhl
Har stadig problemer med dette, aner ikke hvad der er galt. Kan det være noget andet end det hz frekvens.