Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Cybersovs
Hej folks,

Jeg er den lykkelige ejer af et Pioneer PDP428XD men jeg er ikke sikker på jeg helt forstår de hdmi indgange det har..

Det er som om det kun er den ene hdmi indgang der kan modtage signaler fra enten min dvd el. selector, men der er 3 hdmi indgange totalt, kan det være rigtigt man ikke kan benytte mere end en enkelt af de 3 hdmi indgange til dvd, selector etc. etc?

Alt bedst
Af Otto J
Cybersovs skrev: Det er som om det kun er den ene hdmi indgang der kan modtage signaler fra enten min dvd el. selector, men der er 3 hdmi indgange totalt, kan det være rigtigt man ikke kan benytte mere end en enkelt af de 3 hdmi indgange til dvd, selector etc. etc?
Nogle af indgangene skal slås til i menuen, før du kan bruge dem. Indgangene "overlapper", så du kun kan bruge f.eks. input 3 som enten HDMI eller scart, du kan ikke have begge indgange aktiveret samtidig. Jeg er senil hvad menuer angår, men svjh: Home Menu>Valg>HDMI

(Scooter styrer! :D )
Af Cybersovs
Tak for hurtigt svar, men under Home Menu>valg>hdmi er det som om det kun er indgang 4 der er tændt, og de andre skriver Nuvær. indstil. giver ikke mulighed for at vælge og just. :( det er hårdt at være tekniktosse
Af Cybersovs
Det burde vel være muligt at have både sin selector og dvd tilsluttet i hver deres HDMI ingang, og benytte dem uafhængigt?
Af Otto J
Cybersovs skrev:Tak for hurtigt svar, men under Home Menu>valg>hdmi er det som om det kun er indgang 4 der er tændt, og de andre skriver Nuvær. indstil. giver ikke mulighed for at vælge og just. :( det er hårdt at være tekniktosse
Hvis du har et apparat tilsluttet HDMI 1, og du vælger input 1 på tv'et, så skal muligheden komme frem. Muligheden er der ikke, hvis der ikke er noget tilsluttet indgangen.
Af Otto J
Cybersovs skrev:Det burde vel være muligt at have både sin selector og dvd tilsluttet i hver deres HDMI ingang, og benytte dem uafhængigt?
Det kan du også, så der må mangle en finte et sted... (og ja, det er unødigt kompliceret lavet på Pioneer's tv!)