Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mads_L
Hej

Jeg vil først starte med at rose jer for et rigitg godt site. Her kan man hurtigt finde hjælp og jeg anbefaler alle jeg snakker med om atde skal kigge her før de køber TV/skærme. Thumbs up!

Nå.. nu til sagens kerne.

Jeg står og skal flytte til min nye lejlighed og får derfor en større stue. Defor vil jeg forkæle mig selv og min kæreste, ikke mindst, med en nyt fjernsyn. Jeg har læst jeres købsguide og set jeres anbefalinger. Jeg er så blevet forelsket i Pioneers nye serie "Kuro". Ville Pioneer 428XD være et godt købt til mine behov? Jeg sigter først og fremmest efter bedste billede kvalitet ved afspilning af DVD/BD og selvfølgelig PS3. Jeg har ikke HDTV og regner ikke med at få det foreløbig. For mig er det også vigtig at selve fjernsynet er af god kvalitet.

Desuden har jeg lagt mærke til at det "kun" er HD-Ready. altså ikke FULL-HD(1080P). HVormeget betyder det for selve oplevelsen af DVD/BD-PS3?

Mit budget ligger på 16.000-20.000

Skulle jeg overveje 508XD i stedet. kommer til at sidde 3-4 meter væk fra fjernsynet

På forhånd tak.

Mads
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
På 3-4 meter kan du ikke spotte om et TV er fuld HD eller ej. Vi har en applet i vores fokusartikler der tager hånd om problematikken omkring siddeafstand vs. opløsning. Der linkes også til den i vores købsguide.
Af Zacho
Hej Mads.
Jeg tror du vil være yderst tilfreds med en 428XD'er.. De skulle være noget af det flotteste rent billedkvalitets mæssigt på markedet lige nu.
Af Mads_L
Jeg tror sgu jeg hopper på en 50"..

Så ville jeg bare høre om 18.000 kr. er en ok pris for sådan et?

Jeg her nemlig set 428XD til 15.000 kr. og 508XD til 18.000 kr.

Det ville næsten være dumt at spare de 3.000 kr. ville det ikke?

Takker for Jeres svar.

Hold kæft min kæreste får en chok når hun ser det.
Af TYBO
Så bare vent til hun ser strømregningen :)
Af Otto J
Mads_L skrev:
Jeg her nemlig set 428XD til 15.000 kr. og 508XD til 18.000 kr.

Det ville næsten være dumt at spare de 3.000 kr. ville det ikke?

Takker for Jeres svar.

Hold kæft min kæreste får en chok når hun ser det.
Køb 50'eren, en buket blomster, og en DVD med Robbie Williams, så er dén skid slået... 8)
Af Otto J
TYBO skrev:Så bare vent til hun ser strømregningen :)
Så er det vist heller ikke værre.
Af Mads_L
Kan ikke være værre end da jeg havde et 1000L akvarie.. Av det slugte strøm.
Af Zacho
Du kan evt. købe det hos Krishav.co.uk og få det sendt til danmark.. det kan nok gøres for knap 16.000kr.. så beder du dem bare stemple garantibeviset så har du ét års garanti..

Ved ikke om der er nogle som er billigere, men så har man da sparet nogle penge.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Den kan fås til under 15.000 kr. herhjemme uden at du bestiller i udlandet.
Af Mads_L
yakken skrev:Den kan fås til under 15.000 kr. herhjemme uden at du bestiller i udlandet.
Mener du 428XD eller 508XD. Har nemlig kun fundet 508XD til 18.000... Hvilken forhandler er billigst.. takker igen for hjælpen
Af bitnisse
Mads_L skrev:
yakken skrev:Den kan fås til under 15.000 kr. herhjemme uden at du bestiller i udlandet.
Mener du 428XD eller 508XD. Har nemlig kun fundet 508XD til 18.000... Hvilken forhandler er billigst.. takker igen for hjælpen
Du kan jo evt. overveje det nye 9G Pioneer LX5090
http://www.pioneer.dk/dk/products/62/63 ... index.html

Kan pt. bestilles for 21.000! Se denne tråd: http://www.recordere.dk/forum/forum_pos ... N=1&TPN=46
Af Mads_L
Så er et 508XD bestilt. Tror nu nok det skal opfylde mine behov. Jeg takker mange gange for Jeres vejledning...
Af Avensia
jeg tror også du bliver mere end tilfreds. Jeg går og venter på mit 508xd, har lige solgt 428xd. Der kan kun gå for lang tid :D