Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JeLLeN
DAVS!

Min ven overvejer at købe et brugt PIONEER PDP436XDE tv til 5000 kr, men det er uden den der media receiver som følger med, når man køber den.

Så mit spørgsmål lyder:

Skal man bruge den der receiver for at se fjernsyn og tilslutte ps3 mm?
Eller kan man købe andre receivere/tunere til den?
Og hvad koster sådan en? For den skal jo ikke koste alt for meget, da han køber tv'et for at få et billigt, men godt tv.

Ville være lækkert med nogle hurtige svar, da tv'et kan hentes i morgen, hvis der altså er en smart billig løsning...
:)
Brugeravatar
Af melen
Jeg tvivler. Kablet mellem receiveren og tv'et er to sammensmeltede kabler hvor den ene godt nok er et DVI, men det andet et stik jeg ikke kender. DVI er til selve billedet, som også bruges mellem grafikkort og en monitor på en PC, og det andet må være til lyd m.m. der vist også overføres digitalt.

Om den så kan tilsluttes en PC er måske er der andre der kan svare på?
Af JeLLeN
Tak for svar!

Men jeg kan faktisk heller ikke finde sådan en receiver til salg nogen steder... Kan man ikke købe dem løse? For hvis man ikke kan det, så kan han jo ikke bruge skærmen.
Brugeravatar
Af melen
Måske kan en Pioneer forhandler oplyse om en receiver kan fremskaffes. Det burde ikke være helt umuligt at få fat i én.
Af JeLLeN
Ja det ku være! Det siger jeg lige til ham, så må han lige høre om det er noget de kan få hjem..

Men tak!
Af kskruger
Efter min mening, så lyder det som et rigtig rigtig dårlig tilbud. 5000,- uden dens receivere. Så kan du være helt sikker på, at det bliver en dyr løsning, når du bagefter skal ud og finde en. Tænk også på, at det er et tv med en del år på bagen. Gå hellere efter et Panasonic 42PX80 til omkring 8000,- så får du et helt moderne tv.
Af JeLLeN
Ja det er måske nok den bedste ide med en ny. Det tror jeg jeg vil anbefale ham så!
Tak!