Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af whiteout
Hej alle sammen,

jeg skal til at have nyt TV og har kigget i dette forum i længere tid for at få kvalificeret input. Alle hylder jo tilsyneladende PX80 til skyerne, så det ser ud til at blive det... MEN: så kom jeg lige i tanke om; hvad nu hvis jeg vil bruge TV'et som output fra min computer? Er der nogen der har erfaringer med det? Vil den forholdsvist lave opløsning ikke få f.eks. tekst fra hjemmesider til at se totalt kantet og grimt ud?

Derudover synes jeg det er en jungle at finde ud af hvor man finder det billigst, og vel at mærke stadig er ordentligt sikret, det er primært pixelfejl jeg lidt er bange for. Kan det betale sig at købe det i et Panasonic-center, eller er det en bedre idé f.eks. at købe det gennem lcd.dk/bigbuy og så vælge tillægsforsikring?

På forhånd tak!
Af kasper_j
PX80 er ret god til at skalere, tekst er ingen undtagelse. Selvfølgelig bliver det ikke HELT ligeså skarpt.

Dette er et closeup af min px80: http://img394.imageshack.us/img394/8331/pc1cv3.jpg

Det vigtigste er at slå overscan fra, at billedet er blødt i bunden og toppen, skyldes min fokusering af kameraet:)
Af whiteout
Tak for svar, det virker som om det er et sikkert køb. :)

Nogen der kan sige noget om det kan betale sig med Panasonics forsikring mod pixelfejl? Det koster alligevle 10K i Panasonic Center mod 8K hos Getmore...
Af Zacho
whiteout skrev:Tak for svar, det virker som om det er et sikkert køb. :)

Nogen der kan sige noget om det kan betale sig med Panasonics forsikring mod pixelfejl? Det koster alligevle 10K i Panasonic Center mod 8K hos Getmore...
Jeg ville selv vælge et parallelimporteret Tv.. Dog ville jeg være lidt nervøs for getmore.. de har haft nogle uheldige sager, men jeg ved ikke om de har fået styr på det igen.

PX80 skulle være fin som skærm til PC også, bare sørg for at variere billedet lidt således du ikke får burn in eller hvad man nu kalder det.
Af telum
Hold dig fra Getmore.

De snyder bevidst med deres lagerbeholdning. De skriver 3 dages levering og i hvis man er uheldig betyder det måneders venten.

Deres service svarer til deres moral: Der kommer en automatisk mail hver dag der siger, at de forventer dine ting kommer på lager "imorgen". Hvis man skriver og spørger om man kan få en reel leveringsfrist efter et par uger svarer de ikke - udover deres automatiske mails.

De har selv fjernet deres e-mærke fordi de mener det er snyd at store firmaer kun skal have ligeså mange klager som mindre firmaer.

Søg lidt på google om Getmore og service hvis du vil vide mere...
Af Don

Jeg ville helt klart købe det i Panasonic Center. Du kan sagtens få 42PX80 til under 10.000 i Panasonic Center. Min søster købte det for 3 uger siden i Pana center til 9000 kr. Og vil tro du kan presse det længere ned endnu.
Af whiteout
Don skrev:

Jeg ville helt klart købe det i Panasonic Center. Du kan sagtens få 42PX80 til under 10.000 i Panasonic Center. Min søster købte det for 3 uger siden i Pana center til 9000 kr. Og vil tro du kan presse det længere ned endnu.
Det lyder lovende, nogle tips til hvordan hun gjorde det? Ud over alm. krejleri. ;) For så skal jeg da afgjort have det dér hvis det er prisen.

Jeg har i øvrigt kigget lidt omkring ang. Getmore, og resultatet så ikke specielt opmuntrende ud. Cinemagic har det dog til en tilsvarende pris og de virker lidt mere seriøse.
Af NoNameDesigndk
Jeg vil lige komme med et hurtigt spørgsmål: hvilken type computerbrug skal du bruge PX80'eren til ? filmvisning ? eller en erstatning for en pc skærm med normalt "kontorarbejde" ? hvis sidstnævnte skal du måske overveje LCD i stedet på grund af burn-in faren ved stillestående billeder i lange perioder. Ja du ændrer sikkert hjemmeside ofte, men hvad med toppen af vinduet ? adressebaren, fanerne osv som ikke ændres så ofte igen, måske først når du slukker computeren igen efter flere timers brug. Eller Words "barer" i toppen.. bare lidt du måske også skal tænke over..

Cinemagic synes jeg personligt også virker fornuftige.. søg lidt på dem, og du vil finde ud af at der ikke er noget negativt om dem.. måske lidt.. ? men ikke så markant som Getmore..
Af whiteout
NoNameDesigndk skrev:Jeg vil lige komme med et hurtigt spørgsmål: hvilken type computerbrug skal du bruge PX80'eren til ? filmvisning ? eller en erstatning for en pc skærm med normalt "kontorarbejde" ? hvis sidstnævnte skal du måske overveje LCD i stedet på grund af burn-in faren ved stillestående billeder i lange perioder. Ja du ændrer sikkert hjemmeside ofte, men hvad med toppen af vinduet ? adressebaren, fanerne osv som ikke ændres så ofte igen, måske først når du slukker computeren igen efter flere timers brug. Eller Words "barer" i toppen.. bare lidt du måske også skal tænke over..

Cinemagic synes jeg personligt også virker fornuftige.. søg lidt på dem, og du vil finde ud af at der ikke er noget negativt om dem.. måske lidt.. ? men ikke så markant som Getmore..
Jeg har ikke tænkt mig at bruge TV'et som erstatningsmonitor, men mere til (som du selv siger) filmvisning og når jeg lige vil vise noget på "storskærmen". Men burn-in pointen er helt sikkert relevant, tror dog ikke at jeg ender med at få et still-billede på i så lang tid ad gangen.

Jeg søgte på Cinemagic herinde og de par tråde jeg kiggede i roste dem kraftigt. :)
Af NoNameDesigndk
Okay det godt du har taget dette med i dine overvejelser ;) Det ville bare være så surt hvis du nu skød en masse penge i den her skærm og regnede med at bruge den til "tekst arbejde" og så viser det sig at teksten er uskarp og du får burn-in efter en dags arbejde på den.. (da jeg forsøgte med min bærbar til en PX80'er via HDMI i AV-Connection stod teksten ikke helt skarp, men måske opløsningen jeg brugte eller indstillinger på fjernsynet..

Jeg har skrevet/snakket meget med en af dem fra Cinemagic, og jeg har fået svar på alle mine spørgsmål tilfredsstillende, og fået lov at komme ud til dem og se nogle af de skærme jeg har haft kig på, som de lige havde stående i deres showroom ;) PX80 og Samsung 40" A656

Men helt sikkert et sted jeg vil købe, hvis de kan give mig det billigst i forhold til de andre steder jeg har kig ;)
Af ChristianJ
Hej.

jeg har lige købt en masse fladskærme hos karvia, og de har simpelthen verdens bedste service, de holder hvad de lover og det hele virker bare som de skal og som du kan se her har de tilbud på PX'80 eren

http://www.karvia.dk/
Af NoNameDesigndk
ChristianJ skrev:Hej.

jeg har lige købt en masse fladskærme hos karvia, og de har simpelthen verdens bedste service, de holder hvad de lover og det hele virker bare som de skal og som du kan se her har de tilbud på PX'80 eren

http://www.karvia.dk/
Parallelimport ?