Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Wollasse
hvilket 32" LCD TV er bedst?..
i er højst sansynligt ret trætte af disse spørgsmål, så jeg har snævret det ind så meget jeg kunne.. Kandidaterne er Sony kdl-s3000 og kdl-v4500. de vigtigste forskelle for mig at se er, inddelt i fordele og ulemper.

S3000
+WCG-CCFl.
+live colour creation
+midt i den gamle modelrække

V4500
+Bravia 2
+ny model
+HD tuner
-"kun" CCFL
-ukendt placering i det nye modelprogram. det kunne være bundmodellen. prisen på "easyshopping" kunne tyde på det.

er der nogen som har nogen anelse? jeg er lidt fortabt..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Alm. CCFL er ikke nødvendigvis en dårlig ting. Husk på at skærmen ikke er i stand til at vise flere nuancer af farver blot fordi lyset indeholder dem. Skærmen har stadig kun 16.7 millioner stadier den kan indstille hver pixel i, så det eneste du får ud af det er eksempelvis en anden type grøn end på et alm. CCFL panel. Om det er en bedre grøn farve er bestemt ikke en selvfølge.
Af Wollasse
ok. jeg var også meget i tvivl om dette, men det så ud som om de nogle af Sonys dyrere modeller brugte dette, så jeg antog bare at det var en fordel.
Af NoNameDesigndk
Mit bedste bud ville være at de ligger lige under W-serien, men bedre end det gamle fra V-serien.. ? Hvis man kigger på Sonys hjemmeside er det i hvert fald rækkefølgen de har placeret dem.. Og V4500 32" er kun 1000 kr billigere end W4000 32", som skulle ligge godt oppe i nærheden af X-serien, men stadig under.. Så helt bund tv tror jeg ikke det bliver.. (af de nye jo, for der er vist ikke udkommet nye tv der ligger lavere)
Hvis jeg kigger på Sonys rækkefølge på deres hjemmeside ligger S-serien også langt nede, længere end V-serien, så mon ikke den er dårligere? Det kan self være lidt tilfældigt de har lavet rækkefølgerne på deres hjemmeside, men det kunne også være det var med vilje ;)
Af Wollasse
ja.
jeg har også lie læst noget om at det skulle ligge ca. midt i modelrækken.

den eneste fordel ved S3000 er vidst "live colour creation", men det ser ud som om at V4500 generelt er det bedste TV, så det tror jeg at jeg køber..

mange tak for hjælpen!