Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Men i kan prøve, har man en iPad og ATV med os 27 og abbo på Apple tv, og et tv med en soundbar i god nok kvalitet. Men glem ipaden, i søger på Apple tv bare efter Ice age serier eller film. Bedst er at finde den serie med virkelige ica age dyr, der er også en serie med tegne film, men der er lyden ikke i Dolby Atmos på alle…

Men nok om det, ville bare lige teste den iPad app til at styre ATVen…

Ja Rasmus, men lyder bedre end andet så…
Ice Age er ikke lavet af Apple.

Apple har en streamingtjeneste kaldet 'Apple TV', som man betaler et månedligt abonnement for. Denne streamingtjeneste tilgås via Apple TV appen – total navneforvirring – men i appen kan man også leje/købe film særkilt fra partnere. Dette er ikke en del af streamingtjenesten Apple TV. Du kan filtrere på Apple TV og filmbutikken ude i menuen til venstre i appen.

På streamingtjenesten Apple TV er alt indholdet lavet af Apple TV. Alt er i Dolby Atmos.
Der vises en Apple logo inden hver film starter i Atmos eller uden det skrives, så jeg troede de hørte til der selv om BBC har lavet dem…
Den film der startede det med lyden, ved den står der, den er i:

4K Dolby Vision Dolby Atmos [CC] [SDH] [AD]. Her er især god lyd.

Men hvad betyder det AD))) der for det meste står ved andre film? For det meste hos HBO Max
AD. Audio beskrivelse for blinde/svagtseende. (Audio Description). CC, Closed Captions, valgfri tekstning.
JornH skrev: ↑21 sep 2026, 13:33 Der vises en Apple logo inden hver film starter i Atmos eller uden det skrives, så jeg troede de hørte til der selv om BBC har lavet dem…
Ahh, det er dokumentar-serien Prehistoric Planet, du mener? Den er rigtig nok fra Apple og ligger på Apple TV. Ice Age er en serie af animerede spillefilm :)
Der kommer en ny tilgængelighedsfunktion for tegnsprog i tvOS 27.2. Jeg er ikke klar over hvordan den virker, da den ikke ser ud til at være aktiv endnu (en animeret person nede i hjørnet af skærmen?). Det er begrænset til Apple TV appen.

Apple Music appen har fået et frisk lag maling på kunstnerens sider og baggrundsskærmen under afspilning.

Rasmus Larsen skrev: ↑07 sep 2026, 09:29 Apple tester surround-system med fire HomePods til Apple TV 4K

Ja tak, det har jeg efterspurgt længe. Gad vide, hvorfor det tager så lang tid. Det virker som en relativ simpel udfordring at løse, når man allerede kan parre to højttalere trådløst.
Jeg har rodet med tvOS 27.2 beta 2 på Apple TV 4K (3rd Gen) og man kan nu trådløst parre fire HomePod-højttalere fast. Dvs. 2x2 par HomePods.

Jeg har parret 2x HomePod (1st Gen) og 2x HomePod mini.

Meereen, funktionen er ikke færdigbagt i betaen. De to HomePod mini spiller samme lyd som "fronthøjttalerne". Der er ikke pt. nogen måde at tildele roller på, altså baghøjttalere. Spørgsmålet er så om det kommer i senere betaer af tvOS 27.2 eller det er planlagt til senere. Jeg kan forestille mig, at Apple laver en smart auto-kalibreringsfunktion, når det er klar.

Pt. sendes lyden også kun i alle fire HomePods, hvis det er video eller musik. Åbner man et spil, så får man kun lyd i det ene par HomePods (dem man parrede først).
Vedhæftede filer
tvos272.jpeg
tvos272.jpeg (421.92 KiB) Vist 216 gange
JornH skrev: ↑21 sep 2026, 12:59 Men i kan prøve, har man en iPad og ATV med os 27 og abbo på Apple tv, og et tv med en soundbar i god nok kvalitet. Men glem ipaden, i søger på Apple tv bare efter Ice age serier eller film. Bedst er at finde den serie med virkelige ica age dyr, der er også en serie med tegne film, men der er lyden ikke i Dolby Atmos på alle…

Men nok om det, ville bare lige teste den iPad app til at styre ATVen…

Ja Rasmus, men lyder bedre end andet så…
Hoooold nu kæft, det er god læsning – du formår virkelig at udstille dig selv som totalt tabt! Er det ikke ved at være på tide, at du opretter en tråd for i****** som dig? Så forsvinder knap så ligegyldige indslag fra Rasmus og G80 ikke 😅
  • 1
  • 155
  • 156
  • 157
  • 158
  • 159
  • 160