Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvis Apple TV boksen skal koste 2300 kr, er det så ikke på tide at den skal kunne det her? eller mere?? eller det synes man vel også den skal kunne have gjort til 1500 kr :)
Vedhæftede filer
Screenshot 2026-09-21 at 07.59.04.png
Screenshot 2026-09-21 at 07.59.04.png (590.47 KiB) Vist 223 gange
Jeg har godt nok læst om nyheder i TV OS 27, men ikke selv fået det prøvet af, er det nye bare en masse med AI? Jeg er ved at downloade iPadOS27, der skrives en masse on AI, jeg undgår at bruge alt med AI hvis muligt.
Det er godt nok om min Apple iPad med 256 GB der bruges AI også kun delvis da den også mangler en bedre chip. Men kan se de bedre iPads 13 tommer koster over 10.000 kr. ved ikke om de har en bedre chip.

Jeg må have min ATV boks tændt igen når tennis er slut…
Prøvede lige den iPad app til at styre ATV boksen, men ikke så let, men fik noget startet op, der er godt nok god lyd at se det fra iPaden på min Fire TV hvor det statede op…. Den har ikke ATV boksen monteret…
JornH har du mistet kontrollen over komando centralen igen :)
Jeg ved ikke hvorfor men jeg har tit mareridt om at du altid ruller rundt på gulvet og viklet ind i mange ustyrlige kabler og prøver at skifte kanal på 5 forskellige flow TV pakker og 6 forskellige tv bokse med 3 fjernbetjeninger på 2 skærme. Og nu også en ipad.....
JornH skrev: ↑21 sep 2026, 11:16 Prøvede lige den iPad app til at styre ATV boksen, men ikke så let, men fik noget startet op, der er godt nok god lyd at se det fra iPaden på min Fire TV hvor det statede op…. Den har ikke ATV boksen monteret…
Hej...Jeg må indrømme , jeg forstår simpelthen ikke hvad du mener?
MVH
Jeg læste Rasmus skrev, at med os 27, kan ATV boksen startes med en iPad, det prøvede jeg med den rette App.

Men nu jeg havde iPaden i brug startede jeg Apple tv på den, ved at sende det til tvet, får jeg nu den bedste lyd jeg har hørt på mit tv. Ved at bruge ATV boksen giver det ikke den gode lyd. Men det tror i nok ikke…
Det skal siges den tv også har en soundboks tilsluttet, en ret billig en…
JornH skrev: ↑21 sep 2026, 11:55 Jeg læste Rasmus skrev, at med os 27, kan ATV boksen startes med en iPad, det prøvede jeg med den rette App.

Men nu jeg havde iPaden i brug startede jeg Apple tv på den, ved at sende det til tvet, får jeg nu den bedste lyd jeg har hørt på mit tv. Ved at bruge ATV boksen giver det ikke den gode lyd. Men det tror i nok ikke…
Det skal siges den tv også har en soundboks tilsluttet, en ret billig en…
Nu er forvirringen da total...Du skriver tidligere at ATV boksen IKKE er tilsluttet dit tv. Den app på din IPAD er vel kun en "betjeningsenhed" til ATV 4K ? Du kan ikke "sende" appletv til dit tv
MVH
Man sender hvad man ser på Apple tv, til TVet med Air play, den app på ATV boksen, som også er på iPaden. Men boksen bruges ikke og jeg kan ikke finde det samme ved at se på ATV boksen efter det. Men lyden er fordi det sendes i Dolby Atmos, jeg må ikke før set noget med lyd i Dolby Atmos jeg husker…
G80 skrev: ↑21 sep 2026, 08:32ja, mirage....
Interessante billeder. Hvor er de fra? Ligner Metal Performance HUD til udviklere, men jo på offentlig tilgængelige spil. Jeg må tjekke om det kan køre på Apple TV.

Anyway, Assassin's Creed Mirage kører 30fps, de tre andre 60fps. Læg mærke til at de alle fire kører 1864x858 pixels internt, opskaleret med MetalFX Temporal til 2868x1320 pixels (= iPhone 18 Pro Max).

Det ligner et fast specificeret performance-target, men læg mærke til, at AC Mirage kører med GPU-time på 25,3ms, så chippen har mere at give af (maks 33,3ms til 30fps). Alle fire spil har thermals som 'nominal', så varmeudviklingen er under kontrol.

Resident Evil 4 Remake kører vist 1080p internt og 60fps på Xbox Series S. Det er et af de spil, som vi ved er optimeret til Apple, og A20 Pro leverer så 77% af den rå raster-opløsning sammenlignet med Xbox, men samme 60fps. Forskellen er større i de andre spil, men A20 Pro er jo bundet af batteri og har ca. 10x lavere strømforbrug.
JornH skrev: ↑21 sep 2026, 12:42 Man sender hvad man ser på Apple tv, til TVet med Air play, den app på ATV boksen, som også er på iPaden. Men boksen bruges ikke og jeg kan ikke finde det samme ved at se på ATV boksen efter det. Men lyden er fordi det sendes i Dolby Atmos, jeg må ikke før set noget med lyd i Dolby Atmos jeg husker…
Det er en app kaldet Apple TV Remote, jeg omtaler tidligere. Det er ikke den samme app som Apple TV.

Du skal åbne Apple TV appen på din Apple TV 4K boks for at finde det samme som i Apple TV appen til dit Fire TV. Alt indhold produceret af Apple har Dolby Atmos-lyd.
  • 1
  • 154
  • 155
  • 156
  • 157
  • 158
  • 160