Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har haft en lignende sag.

Jeg havde et CX55 og det ødelagde grundet et uheld. Forsikringen dækkede nyværdien af et C5, som på det tidspunkt ikke var på tilbud. Så jeg fik, hvis jeg husker korrekt, efter selvrisiko og nedskrivning, lige under 10000kr.

Stå fast på at dit TV er en C-model og det er det dit TV hører ind under.
G80 skrev: 14 sep 2026, 08:54 Flemming har du erfaring med elektronikforsikring med TV?
eller gætter du bare fordi du har erfaring med at have totalskadet din bil?
Jeg gætter selvfølgelig ikke når jeg skriver 110%. Det er jo som med alt andet man forsikrer: Man skal ikke stilles bedre end man var før skaden skete.

Flemming
Metoden for opgørelse af værdi afhænger af hvilket forsikringsselskab du har. Den burde fremgå af dine forsikringsbetingelser. Skulle du ende med et b6, kan du trods alt glæde dig over, at det er bedre end dit cx på alle områder, selv om et c6 selvfølgelig er endnu bedre.
Som regel kan man enten vælge at få et nyt TV, som er en model tilsvarende det skadede TV, eller man kan sige ja til at få udbetalt et beløb, som man så kan bruge til at købe, hvad man synes bedst; altså fordi de sammenligner med et B6, er dette ikke ensbetydende med, det er denne model, man ender op med.
Senest rettet af Supergris 15 sep 2026, 08:31, rettet i alt 1 gang.
G80 skrev: 14 sep 2026, 18:37 Jeg ved ikke hvad du snakker om.
Men elektronik gøres som vedkommende har skrevet lige over dig og ikke som bilmarkedet.
Ifølge trådstarters update på Recordere. dk er der tale om et TV der er mere end 4½ gammel. Derfor mener jeg, at du er helt forkert på den.

Flemming
Oledtv skrev: 14 sep 2026, 16:03 Forsikringen dækkede nyværdien af et C5, som på det tidspunkt ikke var på tilbud.
Ovenstående gælder kun hvis man har en udvidet elektronikforsikring og ikke kun en almindelig elektronikforsikring. Desuden gælder nyværdierstatningen kun indtil TV'et er max 4 år gammel, afhængig af forsikringsselskab, da nogle kører med kun 2 år.

Flemming