Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jonashansen
Hej.

jeg skal ud og ha mig en ny fladskærm.
den skal hovedsageligt bruges til at se tv og film på, men den skal også sættes til computeren.
jeg kommer til at sidde ca. 1,5 til 2 meter fra den. er 37" og 40" for stort??
jeg har kigget lidt på LE-40M87BD og Panasonic TH-37PX80E
hvorfor en vil i mene der er den bedste til mit forbrug eller er der andre i ville foretrække frem for en af de to?

På forhånd mange tak :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis vi bare snakker om film fra computeren, så er PX80 klart bedst. Hvis du vil bruge skærmen som substitut for en PC-monitor, så er det nok LCD du bør gå efter. Dog er Samsungs nye modeller ved at blive lanceret i øjeblikket, så det vil være klogt at vente på dem. PX80 vil dog stadig være det oplagte valg, selv med Samsungs nye modeller.
Af Shjaeps
Jeg bliver lige nød til at spørge:

Når man nu snakker plasma vs lcd, er det så noget med at et lcd giver bedre billede når man ser blu-ray, eller hd film?

Eller er det helt forkert :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er ikke korrekt. Der er dog ikke noget der dikterer at plasma skal være bedst - det er det bare i øjeblikket ikke mindst pga. ihærdigt arbejde fra Panasonic og Pioneer.
Af jonashansen
mange tak for svarende :) regner også med den skal bruges til at game lidt på, men bliver nok kun lidt counter strike. det med siddeafstanden er der nogen der ved noget om det? har læst noget om det, men er stadig lidt itvivel om 37" eller 40" er for stort når jeg kun sidder 1.5 2 meter væk